vrijdag 24 augustus 2018

laatste vakantie dag

Nadat ik de ene verplichting had afgesloten wat heerlijk was, zodat dat ook van het lijstje kon schrappen. De vakantie bijna voorbij dus een laatste dag goed besteed, eerst nog even wezen sporten, moest vandaag vooral benen, onderrug en buik doen, altijd welkome oefeningen omdat ze niet zo zwaar en moeilijk zijn. Ze zijn te doen. daarna moest ik even naar Leiden om een nieuwe broek te halen.. deze broeken zitten zo lekker dat ik al niet eens meer nadenk om iets nieuws te passen, dit zit goed, staat goed en is zwart. dus alles is perfect.

Daarna dacht ik laat ik even gaan kijken in het Boerhaven museum, dat is net verbouwd en dus vast weer een nieuwe dimensie. ik was er eerder, heel lang geleden geweest, en herinner me dat ik het toen erg leuk vond je kon er zoveel dingen doen en de wetenschap was op zon mooie manier uitgewerkt etc. Ik weet nog, dat ik ondanks dat ik niets had met de wetenschap ik daar heel lang heb rondgelopen..

Dit keer kwam ik binnen en de entree is inderdaad al anders, ik werd het allervriendelijkst ontvangen, zo leuk , men had ook echt aandacht, vroeg of ik eerder was geweest etc, nou dat was ik, heel lang geleden..Mijn besluit was om eerst even te lunchen, daarna het museum in te gaan. Helaas was het zo druk bij de lunchroom dat ik eerst maar het museum in ben gelopen.. ondanks het plattegrondje, is het museum chaotisch er zijn overal trappen naar beneden of naar boven, ligt er aan waar je loopt of bent. ik ben al heel stoer aan de achterkant van de tentoonstelling begonnen, kwam daar via een trap uit, niet wetende dat ik dus achterstevoren liep. maar goed, je loopt en kijkt en ziet.. het is wel mooi en ruimtelijk opgezet, maar ergens heeft het het net niet viel me op, vond ik jammer.

De frankensteinzaal, is echt veruit mijn favoriet.. wat men heeft bedacht voor de toekomst erg grappig maar ook schokkend. babys die een sluitspier in hun hoof krijgen achter hun oor om medicijnen toe te passen, of een teen amputeren zodat deze kinderen geen astma meer krijgen wegens het opbouwen van afweerstoffen. een chip in een wang waardoor je dus overal traceerbaar bent. een hele grote hoofdhuid vel, zodat je meer warmte in de hitte kan verliezen. etc.. heel gruwelijk maar bere-interessant vond ik, ook het inplanten van een soort van chip in je huid, waarmee je dus kunt kijken of je medicatie nodig hebt, ik weet dat het bestaat, een vriend van mij heeft dit voor zijn suiker.. maar bizar wat men allemaal heeft bedacht.

Ook dat er apparaten zijn voor lange afstands sex te beleven..  bizar.. maar zo bijzonder. deze zaal heb ik me weer kostelijk vermaakt.

Toch was ik binnen een uur er alweer uit, dat vond ik wel kort in vergelijking met andere musea.

Daarom, ik wilde nog steeds lunchen, maar de lunchroom dame kon het kennelijk niet aan want er stond nog steeds een giga rij.. dus ik ben maar weg gegaan
Nog even gekeken bij een tweedehandswinkel, omdat ik hoopte daar mijn borden te vinden, maar die waren daar niet, daarna maar naar het volkskundige museum gegaan om daar te lunchen.. hoe decadent..

Gewoon het musuem in met je museumjaarkaart en dan alleen maar luxe gaan lunchen..

het is nu al jammer dat de vakantie voorbij is.
( onder de video wat foto's van Boerhaven)













Geen opmerkingen:

Een reactie posten