zaterdag 25 augustus 2018

het is me weer gelukt

Ja hoor, 6 weken lang me gehouden aan een degelijk ritme, niet te laat naar bed, niet te laat gaan slapen, en zeker niet te laat op, soms bij hoge uitzondering mocht ik iets langer blijven liggen, zeker als ik de dag ervoor heel vroeg op was gestaan.. kortom ik had het voor elkaar, ik zou na 6 weken vakantie weer helemaal fit zijn en mijn ritme goed hebben..

ik vergat even het bekende addertje onder het gras.. het laatste weekeinde, daar gaat het vaak al mis.. afgelopen vrijdag ging het al mis.. ik dacht ik slaap iets uit..  laat ik het kort samenvatten.. ik sliep heel lang uit.. zo lang dat ik me moest haasten voor een afspraak die ik had staan..

Dus had ik besloten om vrijdagavond  maar vroeg mijn bed in te gaan, nooit weg natuurlijk.. maar ja wat gebeurt er... ik  ben begonnen met de film Broken Back Mountain voor de tweede keer  te bekijken, en het verhaal greep me zo dat ik pas om half 3 de ogen dicht deed.. de film is nog niet af. ik ben er nog niet klaar mee ook, maar het is de moeite waard. zeker nadat ik Gods own country had gezien is het erg leuk om ook deze film te zien.. om ook het verschil erin te zien.

Kortom vanochtend zou ik vroeg opstaan, veel plannen, nog wat losse eindjes van afgelopen zes weken afronden, zoals de bundel voor 2018 over de dood en afscheid nemen, er moet nogal wat gebeuren.. maar tja. de wekker wel gezet maar niet eens gehoord.. Het onweer was zo heerlijk dat ik er gisteren extra van heb genoten, op het balkon, tevens is de verkoeling zo lekker dat ik merk dat ik nu pas tot rust kom.... kortom .. mijn ritme is weg..  ik heb dan wel de melodie te pakken maar het ritme nog lang niet....

vanavond doen we weer een dappere poging om het weer in balans te krijgen maar ik vrees met grote vreze.. ik ken mezelf, ik ken mijn hoofd, ik ken mijn lichaam en reken maar dat die 3 met elkaar samen spanen om mij niet op tijd te laten gaan slapen.. en reken maar dat ze me naar de cold turkey gaan drijven voor maandagochtend als om half 7 de wekker gaat.... en dat ik dan half dronken van de slaap mijn bed uitkom en me afvraag wat het nut is van de maandag... of überhaupt van welke dag dan ook.. als je zo belachelijk vroeg moet opstaan.

Al weet ik dat ik over 8 weken mijn ritme weer prima op orde heb.. en dan juist is het herfstvakantie. met als gevolg het hele verhaal weer opnieuw.. ach het komt wel goed.. over 49 weken hebben we weer zomervakantie van slechts 6 weken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten