dinsdag 9 januari 2018

wie wat bewaard die heeft wat.....

Het is bijzonder, dinsdag kwam ik op school en dacht wat zal ik eens met de isk gaan doen... al gravend in mijn kast met allemaal spelletjes, met kaarten met opdrachten, kwam ik ineens dat wat ik ooit lang geleden heb gemaakt. 

Bij de kringloop had ik een aantal kwarteten gekocht met dieren, zowel dieren in Nederland als in de wereld. Deze kwartetkaarten heb ik allemaal, toen nog overal  gratis verkrijgbaar, op boomerang kaartjes  gemaakt, en geplastificeerd. Het was een helse klus maar wel erg leuk om te doen, mede omdat ik wist dat het toch wel iets extra zou opleveren ooit..

Vanochtend dacht ik ineens weet je wat ik ga het gebruiken, ik ga er een les om heen bouwen.

Natuurlijk heb ik eerst met de leerlingen gepraat over hoe hun vakantie was, dit ook om hun Nederlands te oefenen. Daarna moesten ze een kaart pakken en dezen uitbeelden op het podium, 

Ik, maar zij ook, hebben vreselijk gelachen, hoe beeld je nu een struisvogel uit, of een mandril aap. 
dat heb ik op een gegeven moment maar even vereenvoudigd namelijk dat ze dus alleen een aap hoefden uitbeelden.  Ze hebben zoals ik van ze gewend ben vreselijk gelachen, maar ook genoten van wat we deden.

Aan het eind had ik de opdracht bedacht, hoe simpel kan het leven soms zijn, ooit lang geleden had ik kaartjes bij de action gekocht met de onderkant van de kop van dieren. dus je hing de kaart aan je neus en ging dan de foto maken van je gezicht. Dus de opdracht voor heb was, ga een selfie maken in het lokaal van jou met een dierenbek..

Het zijn prachtige foto's geworden, die ik helaas niet kan laten zien hier. Het is voor mij een groot goed om de privacy van mijn leerlingen te borgen, en dus zet ik geen foto's van ze neer. Dat zou niet goed zijn. Als ze zelf foto's neerzetten waar dan ook, is prima ik doe het niet. 

De les was prima en was erg leuk. Zit nu te broeden op een vervolg met deze kaarten, waarschijnlijk gaan ze volgende week met de kaartjes die ze op hun neus hangen een toneel stukje maken.. moet daar nog eens goed over nadenken..

Kortom weer inspiratie genoeg voor de isk leerlingen.. mijn belangrijkste doel is.. als ze maar wat leren en ook als ze maar lachen. als ze het leuk hebben gehad dat vind ik belangrijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten