zondag 7 januari 2018

lazy sunday


Aangezien ik veel heb geleerd in mijn leven tot nu toe, al luister ik soms slecht, of gewoon niet, was vandaag voor mij een dag waarin ik echt een keer luisterde.

De wekker ging en ik hoorde me uit het diepste van mijn ziel "NEE" zeggen tegen mezelf... ik heb me niet bedacht, ik dacht mijn lichaam zegt nee, dus luister.. ik heb de wekker uitgezet en heb me omgedraaid en ben blijven liggen.... 

Wat heerlijk, natuurlijk mis ik dan wel de xxxl cross, maar soms moet je gewoon kiezen voor wat het beste is, gewoon rust. Mede omdat ik zaterdag al merkte bij de pavi dat mijn lichaam moe was, maar wel wil, maar ik haal er minder energie uit dan normaal. dus is het nodig om even stil te staan bij het lijf en te rusten.

De hele dag heb ik bijna in mijn bed gelegen, ben er even uit geweest voor een kiwi, voor een bakje magere kwark, later voor een handje vol noten.. dus het eten was prut over dag,. maar voor de rest gewoon lekker de dag door gebracht in bed.

Tussendoor dacht ik nog wel, ik zou kunnen gaan sporten, alleen de kracht oefeningen doen, maar besefte me ook dat ik dat niet moest gaan doen.. dit speelde maar even.. niet lang gelukkig, dus ik heb me met een goed gevoel omgedraaid en lekker niets gedaan.

Op facebook zag ik vrienden van mij die een heerlijke, zoals zij dat ervaren, winterwandeling hebben gemaakt, ik heb deze dag heerlijk doorgebracht in mijn cocon.. ik heb in gelegen, ik heb gelezen, ik heb gedommeld, ik heb gekeken naar de serie Criminal minds, inmiddels in serie 8 begonnen, dus het einde komt in zicht.. dan ben ik bij en kan ik het gewoon vanaf de tv weer verder volgen.. weer wat doezelen. heerlijk gewoon

Om 16.00 bedacht ik me dat ik toch maar het bed uit moest, mede omdat ik natuurlijk wel mijn warm eten moet eten, dat ik wel even me moet douchen, dat ik mijn moeder moet bellen, dat ik nog bij een vriendin van mij thee ga drinken in de avond.. en niet op zijn laatst ik had de hele dag nog niets gedronken besefte ik me. dus ja ook de nodige water en thee moest even ingenomen worden,

Het klinkt misschien heel bizar, maar ik was even terug in heel lang geleden, dat ik soms een hele zondag gewoon lekker in bed bleef liggen, dat ik lekker tv keek, dat ik ontbijt op bed nam, dat ik genoot van het niets hoeven....

Ik had geen betere afsluiting kunnen wensen als vandaag van de twee week durende vakantie.. het was genieten op het hoogste niveau...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten