zondag 28 september 2014

zo'n dag dus

 
Ach de wekker ging en ik wist het al, ik zou gaan sporten, de circuits, de core en de kettle bell gingen niet door bij de sportschool, dus ja ik moest iets anders verzinnen om dit vage en logge lijf in het gareel te houden. Dus heel vroeg, naar de sportschool, om daar het circuit te draaien die ik altijd draai op dinsdag en donderdag, en nu dus een keer extra ging draaien op zondag. Ik hou erg van de afwisseling bij het sporten en dit is dan ideaal, om dit een andere dag te doen. Gevolg je lijf schrikt, raakt en paniek, grijpt meteen naar de vetopslag om daar de nodige voedingsstoffen te pakken en hun daar gaat weer 100 gram of als ik geluk heb meer. Ik moet zeggen het begint wel zijn vruchten af te werpen, want inmiddels is het zo dat mijn boordje van mijn onderbroek niet meer dubbelklapt als ik loop of dubbelgeklapt blijft, hij veert nu liefdevol terug nadat ik ben gaan zitten. Ik geef toe hij klapt nog wel wat dubbel maar hij veert terug, dus de buikomvang begint zijn weg ook naar normaal te vinden, door het sporten. Dus vanochtend eerst maar eens 6 km geroeid, ik heb zon hekel aan roeien, maar het schijnt goed te zijn voor heel je lichaam dus dat is ideaal, daarna de krachtoefeningen, ik heb ze wat lager in gewicht gemaakt omdat ik ze goed wil uitvoeren en niet zo half zoals ik deed, en daardoor meer gewicht kon trekken, dus alles wat minder maar wel beter. Nadat ik hier klaar mee was meteen door naar een vriendin van mij die ook op de sportschool was en natuurlijk kon ik de verleiding niet weerstaan om nog snel even 10 minuten mee te roeien, dus mijn persoonlijke record is nu verbroken ik zat nu op 8 kilometer roeien, goed voor je hele lijf zeggen ze. Daarna had vriendin Yvonne gevraagd, omdat de kettle bell niet doorging of zij dan een les mocht verzorgen voor ons, zodat het toch door kon gaan, en dat mocht, nou die les was pittig, en afzien, maar wel heerlijk en vol afwisseling, in plaats van het wekelijks half uurtje was dit ineens een uurtje en ik ben bang dat ik morgen verga van de spierpijn, maar ach, dat mag de pret niet drukken, lees bovenstaande en het is duidelijk waarom ik het niet erg vind. Ik heb me ongans gezweet in ieder geval. Later op de dag komt mijn beginnersgroep van de lotus om extra te oefenen voor het examen in november, en dat is prima , dan nog de avond bij een vriendin thee leuten en dan is het weekeinde weer om maar het was weer helemaal geweldig dit weekeinde. ik heb genoten
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten