maandag 22 september 2014

My kitchen rules/ heel Holland bakt


de jury van My Kitchen Rules

Sinds ik een ernstige poging onderneem om af te vallen, is er niets leukers dan tijdens het eten te kijken naar een kookprogramma, om dan net te doen alsof je die gerechten eet, terwijl je met je eigen soepje ( slimme methode, koop roerbakgroente, koop bouillonblokjes of een potje bouillon, mik dat in een pan, eventueel met veg vlees of met als je er van houd, al kan ik me dat niet voorstellen, kip of ballen van gehakt, zet het op het vuur en laat maar gewoon rustig koken en zijn eigen tijd vullen), daarna met een bakje sla, en als eind gerecht, een bordje met gewokte groente met veg. vlees en quoni, niet te eten die zooi maar barstensvol met eiwit dus heel heel gezond. (eigenlijk is alles wat niet gezond is niet te eten maar goed.. dat zal wel een persoonlijke smaak zijn)  En dan als je kijkt naar de gerechten die men kookt, voel je je toch nog een beetje erg lekker eten. Soms zijn er gerechten bij, en dat moet ik toegeven, ze zijn altijd met vlees, dus eigenlijk totaal niet voor mij bestemd, terwijl ik denk ze kunnen toch ook gewoon een keer vegetarisch koken, maar dat zit er niet in. Toch is het een heerlijk programma bij het eten op sbs 6. De deelnemers Harry en Christo, twee broers, geweldig wat een mannen, en wat een humor heeft die Harry, ( nu zou het flauw zijn als ik zou zeggen dat het in de naam zit.. alhoewel? ) Vandaag maalde hij bijna een hele peperbus over een gerecht leeg en op de vraag of hij er peper over had gedaan zei hij eerst "Ja.. toen Nee en toen ik weet het niet meer wat ik gedaan heb" Ik moet lachen, ze zijn mijn favoriet van de hele kookstellen. Het is genieten.. zeker als ze dan zeggen we gaan in ZEN en dan meteen totaal in de stress schieten.. heerlijk. Dit programma is om 17.00 dus een prima tijd om naar te kijken en van te genieten...en tijdens het eten... dit is dus voor mij goed te verklaren maar dan het programma: "Heel Holland bakt" Die taarten die gebakt worden, de koekjes, de Parijse soessen wat tot een slachtveld leid, de commentaar van Martine Bijl, het is erg maar ik neem het zelfs op en verheug me erop om het te zien.. Hoe tuttig kan je zijn, maar ik vind het zo heerlijk en een leuk programma, terwijl ik totaal niet van bakken houd, niet eens kan bakken omdat ik geen oven heb, dus waarom ik er naar kijk, dat weet ik ook niet maar ik doe het.... En ik geniet van beide programma's dus ach waarom niet. Mocht je nu op een keer geen idee hebben wat je moet kijken rond 17.00 ik zou je aanraden "My kitchen rules" en op zondag "Heel Holland bakt" en geloof me je avond kan niet meer stuk

Harry en Christo
onze eigen Martine Bijl met haar heerlijke humor

Geen opmerkingen:

Een reactie posten