vrijdag 12 september 2014

vakkundig neergesabelt

 
Opgevangen gesprek in de kleedkamer van de sportschool.
Toen ik vanmiddag de sportschool binnenliep, hoorde ik al dat er ook mensen waren in de kleedkamer, dit is op zich niet zo gek, maar ik ben altijd wel heel nieuwsgierig naar de gesprekken die er zijn tussen twee mannen, die daar douchen. Het begon alleraardigst moet ik zeggen. De ene man tegen de andere man.. "Goh ben je aangekomen?" andere man "Ja 4 kilo, ik was er 8 kwijt en er is in de vakantie 4 bijgekomen." Je zou verwachten dat die andere man iets aardigs zou zeggen, in de trant van goh wat goed dat je zoveel kilo kwijt geraakt bent en ach die vier kilo is niet erg etc. maar nee. het antwoord verbaasde me namelijk "Nou je ziet er veel beter uit dan zonder die 4 kilo, toen zag je er ziekelijk uit, zo mager en zo bleek en vol rimpels in je nek dat je veel ouder  leek dan je was " Doing.... heeft die andere man zo zijn best gedaan, en ik kan het invoelen, die heeft 8 weken lang als het niet langer is afgezien om die 8 kilo kwijt te raken en krijgt dan na 4 kilo erbij te horen dat hij er nu eigenlijk beter uitziet dan daarvoor.... Klap in zijn gezicht denk ik. Zeker toen de andere man nog doorging ook : "Nou ik zie het ook op mijn werk, mannen die prima in evenwicht zijn gaan ineens afvallen en in een korte tijd zijn ze de nodige kilos kwijt maar ze zien er meteen jaren ouder uit, ik begrijp niet dat ze dit laten gebeuren... dat had jij nou ook, je had een prachtig lijf en ineens zag je er echt niet meer uit, je was een oud en rimpelig mannetje geworden." Ik moet zeggen mijn nieuwsgierigheid kreeg toch wel de overhand om te weten wie nou wie is en wie dit zijn, als die man met 4 kilo er bij na 8 te zijn verloren, er zo erg uitziet dan moet die ander volgens mij of heel heel dik zijn of gezegend met geweldige genen die zijn lichaam prachtig in tact houden waar wij, als normale mensen met de ups en downs in ons gewicht elke keer weer likkebaardend naar kijken. Niets kan je zo de kijk op een werkelijkheid doen veranderen, toen die twee mannen uit de douche kwamen, werd mijn geduld beloond, de man die er oud en rimpelig uit zou moeten zien. zag er dus prima uit, niks mis mee, goed strak in het vel, en prima, die andere man echter was precies wat hij de ander verweet.. kortom ik heb ze misschien verward dat zou kunnen maar gelukkig ging die man nog even door met het afgeven op die ander en zijn gewichtsverlies dus het was wat ik dacht..
Heerlijk zulke gesprekken te kunnen opvangen en dan er van te genieten
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten