zaterdag 13 september 2014

madame tussaud dagje Amsterdam


Vandaag met vriend Frans naar Amsterdam geweest, ik had weer eens op een bijzondere manier twee kaarten gekregen voor  Madame, Tussaud, dus ja dat moest bezocht worden. We hadden beiden wel iets van, nou ja wat moeten we er mee, maar goed laten we gaan. Nadat ik op tijd vertrokken was en er achter kwam dat de busdiensten zich niet altijd houden aan de tijden die ze beloven, en dus soms zomaar vroeger of anders later vertrekken, kortom nadat ik vanuit de sportschool naar huis was gehaast, me snel had omgekleed en daarna meteen naar de bus ben gaan lopen die om 10.58 zou gaan, zie ik als ik op het plein loop, en rennen gaat nog niet met mijn kuit, de bus weg rijden om 10.45.. kortom de pest in, daar ging mijn schema, dus een half uur wachten, en soms is dat goed, want eerst kwam een oud leerling er aan lopen en vertelde over zijn leven, zo mooi en het gaat goed met hem, daarna zag ik een oud leerling, waarover een collega en ik mij zorgen maakten omdat hij niet op zijn vervolg school was verschenen. dus paniek, want was hij wel terug gekomen in Nederland na zijn vakantie. Dus ik zag hem en meteen even gevraagd maar de reden waarom was legaal en hij was dus wel in Nederland terug gekomen, dus dat was  een geruststelling. In dezelfde bus zat nog een oud leerling maar die kende ik niet meer van naam. Bij aankomst op Schiphol lopen naar de trein en het kwam goed, ik zou maar 5 minuten te laat zijn dus dat komt wel goed dat kan niet anders. Dus ik meteen uit de trein na de afgesproken plek en ja hoor buiten het station bij de uitgang, nu komt Frans uit het mooie dorp Capelle en ik uit de wereldstad Alphen, dus ik weet dat Amsterdam cs meer uitgangen heeft, Frans duidelijk niet, die zei ik sta buiten, tot zo, via de app....  Dus ik kom buiten maak een foto van mijn plek en stuur die naar Frans die reageert met de opmerking ik sta onder de overkapping.. .. juist welke overkapping. maar gelukkig heb ik hem aardig snel gevonden.  Daarna naar de Dame gelopen waar onderweg Frans een leuk verhaal vertelde over een klein huisje dat je zag ingebouwd tussen een hotel, die mensen wilden hun huis niet verkopen en die is dus blijven staan en het hotel is erom heen gebouwd, heerlijk zon man die zoveel weet van dit soort dingen en van muziek Onderweg werden we verrast door een hele lees een hele boel draaiorgels die allemaal een liedje speelden en die we leuk moesten vinden, Frans begon meteen heel spontaan het lied van Sienke te zingen maar de draaiorgels komen ja al heel snel de oren uit.  Bij aankomst bij de Dame konden we met onze bonnen heel snel via de korte lijn naar binnen, mij werd al vrij snel duidelijk waarom er zon lange rij staat, omdat iedereen bij binnenkomst op de foto mag met Obama, en dat kost tijd, het is dus niet omdat het vol is maar omdat het gewoon lang duurt. Wij hebben meteen gezegd dat we niet op de foto wilden en zijn doorgelopen, met de lift naar de 4de en daar begon ons avondtuur. Wat een gaaf museum, nu is het zo dat je als je wilt bij ieder beeld op de foto kan als je dat wilt, er zijn zitjes gemaakt, er zijn houdingen waar je aan kan voldoen, en noem maar op, gewoon geweldig allemaal, We hebben daar als twee kinderen rond gelopen en genoten, nooit verwacht, kortom een aanrader. Na het museum zijn we eerst gaan eten bij de beurs van Berlage, daarna zijn we door de stad gaan dwalen, de Warmoesstraat en de Zeedijk over, waar we mooie dingen zagen, op de Zeedijk is een prachtig tempel voor Boedha en zo mooi om daar even binnen te gaan. genieten. Daarna na het gedeelte waar ik vaak kom, dit kende Frans niet en het was genieten om door Amsterdam te lopen dwalen, na al dat dwalen heerlijk uit eten bij een leuke tent die Frans kende en daarna lekker samen rustig naar huis en met de trein en de interliner naar mijn huis, Wat een heerlijke dag was dit weer, genieten gewoon.
 
 

soms hebben ze het niet begrepen..
je net zo goed kleden als
Gordon en Gerard  Joling
ik dacht dat ik een
rolberoerte kreeg


 


een van de vele draaiorgels


geweldig leuk op de dam ineens een
stel playmobiel poppetjes die
daar zomaar staan



 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten