dinsdag 16 september 2014

Najib Amhali

 
Vanavond met vriend Peter voor onze verjaardagen naar de voorstelling van Najib Amhali geweest is het prachtige Scheveningen. Van te voren hadden we afgesproken om bij Peter thuis te eten met het hele gezin, zodat we lekker samen op tijd konden vertrekken naar deze voorstelling.
Via vriendin Els had ik gehoord dat de voorstelling erg tegenviel, en dat er weinig te lachen viel. Ik denk dan vaak, okey dat kan, maar het kan aan het soort humor liggen van de mensen, soms aan de stemming, dus  Peter en ik lieten ons door niets weerhouden. We hadden in eerste instantie geen kaarten, maar gelukkig zit ik in het bestand bij Najib en kreeg ik de kans om voor extra voorstellingen te boeken, en tot mijn grote verbazing waren deze kaarten stukken goedkoper dan de kaarten die je normaal koopt als je naar de voorstelling ging.. ik blij, superblij om eerlijk te zijn. Dat scheelde een behoorlijke slok op een borrel. Wij samen naar Scheveningen, wat al een belevenis op zich is, zeker als je de parkeergarage in gaat wat hoog is maar leuk.... natuurlijk ben je altijd wat gespannen of het wel leuk gaat worden, zeker door de negatieve verhalen die je hoort. Bij aankomst eerst naar de wc, want ja een voorstelling die 90 minuten duurt zonder pauze is afzien met een volle blaas. Bij binnenkomst zie je toch meteen de sfeer van dit theater, wat prachtig, mooi rood op de stoelen, de stoelen zitten heerlijk, en je geniet gewoon. De voorstelling begon en meteen zeiden Peter en ik tegen elkaar, dit is wel heel veel Najib geworden na Alphen aan den Rijn, volgens ons wel 20 kilo meer Najib in de voorstelling. Dit komt de show niet ten goede omdat zijn lichaam hem in de weg zit bij de energieke gedeeltes, je ziet gewoon een wat erg te dikke man proberen energie te hebben maar hij pakt het niet. Dit keer heeft hij er ook voor gekozen om met een microfoon te werken in zijn hand, dit komt niet de snelheid van de show ten goede en beperkt hem behoorlijk. Najib is behoorlijk sterk in zijn interactie met het publiek en dat vind ik erg leuk en geslaagd. Zijn grappen zijn soms spitsvondig, soms wat slap, maar toch ik heb vreselijk gelachen zeker om het stukje dat we vrijdag een discriminatiedag maken, op die dag mag je iedereen discrimineren.. geweldig. Na de voorstelling die uiteindelijk toch bijna 2 uur was, wat bij mij toch iets oproept van, de show is niet af, zijn we eerst maar wat gaan drinken in Scheveningen. Het Kurhaus had ik nog nooit van binnen gezien en nu dus wel, wat een prachtige zaal hebben ze daar, wat een feest om daar te mogen zitten en te mogen ontbijten. Wij zijn na een korte wandeling door die zaal weer naar buiten gegaan en wat gedronken op het terras bij de italiaan. Ook hier spreken ze engels op het terras en blijven engels praten al blijkt dat je nederlander bent. maar dat mag de pret niet drukken, na ons drankje naar de parkeer garage en we hadden geluk de rij was weg en we hadden door niet de uitrijkaart te kopen mooi ff 7 euro uitgespaard. Lekker de trappen op gelopen naar heel hoog, de kuit doet het prima, en daarna naar huis om thuis in een heerlijk bed na te genieten van een heerlijke dag die wel heel vol was, waar veel haast momenten in zaten maar wat wel genieten was
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten