vrijdag 5 juli 2013

schoonmaken

Het einde van het schooljaar is er, dus is de grote opruim en schoonmaak ook aangebroken. Dit jaar was ik gelukkig aardig snel met het beginnen hiermee, alle kleding was al gewassen dus dat schelde al enorm, de grote kasten bovenop, moeten weer stofvrij worden gemaakt, tevens de inhoud van de kasten nagekeken op wat ik wil houden en wat weg kan, daarnaast ook nog druk aan het opruimen van mijn buro lade, de kast waar ik nooit in kijk omdat ik weet als ik hem open doe ik zoveel werk zie liggen dat ik gewoon maar lekker niet kijk.. en daardoor de beroemde struisvogeltactiek toepas, nu hoop ik dat ik mijn hoofd niet te ver in het zand steek, want dan zijn de gevolgen niet te overzien, dat men in het land down under steeds struikelt omdat ik met mijn hoofd daar boven de grond uitsteek. Heel druk aan het werk geweest, ondanks dat ik het schoonmaken haat, niet voor niets heb ik een kaboutertje die zo geweldig trouw en goed mijn huisje schoonmaakt, zodat ik elke keer weer met een grote glimlach in mijn huisje kom als ik weet dat ze geweest is. Soms weet ik het niet en kom ik binnen en zie ik ineens dat het schoon is.. en dat maakt mijn dag compleet.. ik ga dan heel gelukkig op mijn bank zitten en kijk rond en geniet van hoe schoon het is... heerlijk, moet erbij bekennen dat ik dan toch wel snel de neiging krijg om dingen toch snel anders te zetten.
Daar gaat het nu niet om, afgelopen woensdag, nadat ik de nodige gesprekken had gehad ben ik snel aan de slag gegaan en had een groot stuk klaar, gisteren nog een gedeelte gedaan, daarna meteen de geweldige dames van de schoonmaak bij ons op school gevraagd of ze alvast het podium in mijn lokaal wilden stofzuigen zodat ik dan meteen de stoelen vrijdag er op kan zetten en dat ze dan mooi de vloer kunnen doen zodat alles schoon is voor de laatste week. Ik de stoelen weer in de kring kan zetten, het lokaal kan sluiten, om na de zomer vakantie die maar 7 weken duurt terug te keren in mijn lokaal om weer een nieuw en schoon jaar te beginnen. Vandaag had ik weinig nog te doen, dus na een rondje door de school even gekeken bij collega's hoe het daar ging en daarna de nodige bestanden op een stick gezet en heb mijn boel opgepakt om lekker thuis te gaan werken aan het verslag van de counseling, wat altijd heel veel werk is maar wel erg nuttig om zo het jaar nog even door te nemen en te weten dat je met elkaar een goed jaar hebt gehad en goed hebt gewerkt. Nadat het verslag klaar is, nog even terug naar school om het bestand door te sturen naar de mensen die erg veel belang hebben bij dit soort dingen en lijsten en daarna lekker sporten om zo met een goed gevoel het weekeinde in te gaan met nog 1 week te gaan en dan is het vakantie.. en dan roept wenen... heerlijk
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten