maandag 22 juli 2013

19 juli nog een keertje terug in de tijd

De laatste dag is aangebroken, we hadden al besloten om maar een half uurtje langer in bed te blijven, niet de ijzeren discipline van elke dag om half 9 op en om 9 uur aan het ontbijt, maar nu op 9 uur op en aan het ontbijt om half 10. Het is een luxe die eigenlijk geen luxe is omdat je toch al wakker bent en op, dus dat extra half uurtje was achteraf niet slim en zeker niet handig. De avond ervoor had ik al alles ingepakt en alleen de dingen die ik nog nodig had stonden klaar.. In dat extra half uurtje heb ik veel spelletjes zitten doen. Achteraf hadden we gewoon slim moeten zijn en gewoon moeten gaan op de normale tijden. Dat is achteraf natuurlijk. Het begon heel mooi, uitschrijven uit het hotel was al een mooi begin, ze moesten de reserveringen hebben, en ja die hadden we dus niet meer, die hadden we bij aankomst laten zien en dat was genoeg dachten wij. Na veel gedoe en zuchten bedacht ik me dat ik in het ververleden voordat we weg gingen alles al een keer had uitgedraaid, en onzeker als ik dan ben, achteraf noem ik het een vooruitziende blik, had ik van zowel die van mij als die van Susan dubbel.. dus daarin gezocht en ja hoor daar waren de reserveringen dit probleem hebben we dus genomen zonder veel gedoe, maar dit was de opmaat voor het vervolg. Wij snel naar het u-bahn station met onze zware koffers en denken dat het wel snel zal gaan, wij kenden immers al aardig de stad en de u-bahn dus dat moet lukken. Helaas aangekomen bij het station waar we konden inchecken en waar we de bagage ook konden laten staan, bleek dit een misvatting wij zijn flying bleu en niet van de Oostenrijkse vliegmaatschappij en dus niks niet inchecken niks niet bagage opslaan. De moet zakt je dan wel ff in de schoenen omdat je niet de hele dag met je bagage wilt sjouwen. Dus vragen  daar kwam de tip dat we dus met de bagage bij een andere station dat wel konden doen. We kregen een prachtig kaartje mee en hup onderweg naar dat station, 1 halte verder schreef het kaartje voor. dat is kort dus snel uit de metro rennen naar de lift, dat hadden we wel al bedacht, geen trappen met die tassen..Hup naar boven om in een soort van lift te staan die midden in de stad stopt.. heel stom , dus we kijken elkaar aan en besluiten om weer naar beneden te gaan. De man die bij ons instapte keek wat vreemd en vroeg of we er niet uit wilden, waarop ik adrem zoals ik soms ben zeg in mijn beste duits, : "Nee we zijn aan het sighseeingen op de Japanse/chineese toer, we pakken alle liften die we tegen komen kijken om ons heen en gaan weer naar beneden op zoek naar de volgende lift " Ik geloof niet dat hij het helemaal heeft begrepen maar hij moest wel lachen. Na ongeveer een uur te hebben rondgelopen in dat gebied hebben we nog even een snelle blik op het kaartje geworpen waarop bleek dat de mevrouw van de info balie een keurige cirkel had getekend waar we moesten zijn maar meteen ook net dat ene metrostation waar wij stonden had geraakt en dat hadden we dus niet gezien. Wij snel verder om op het juiste station de bagage te dumpen en te gaan.. Op naar de volgende bezienswaardigheid volgens het briefje van Fenje. De Karlskirche.. Wat een prachtige kerk is dit, en uniek de steigers in het midden, waar je dus met een lift naar boven kon om daar uit te stappen en je het schip kon zien van boven af, en daarna kon je via een heel wankel trapje naar nog hoger om daar vanuit de nok van het schip te kijken naar de omgeving en naar de schildering in de nok, prachtig, heb natuurlijk meteen als echte toerist mijn www.flarden.nl op de muur geschreven zodat ik in ieder geval daar vereeuwigd ben voor het leven. De gedachten is natuurlijk prachtig dat over tig jaren men dit weer ziet en dan denkt dat het een bijzondere gave is.. etc.. de krijttekeningen in de karlskirche. Ik vond het bijzonder om dit te zien van bovenaf, deze kans krijg je natuurlijk niet zo heel vaak. Daarna nog even de toren beklommen waar een museum ligt en het was tijd om ons richting vliegveld te begeven, met de trein naar het vliegveld is  ook een belevenis en nog zoveel dingen niet gezien die ik had willen zien.. ik denk dat ik nog een keer terug moet om alles echt te zien wat ik nu gemist heb







Geen opmerkingen:

Een reactie posten