zondag 14 juli 2013

communicatie

 
 
Afgelopen week, toen ik nog werkzaam was op school, om nog de laatste dingen te doen voordat ik 7 weken vrij had, kwam ik aanlopen in de gang. Ik had al gehoord van het nieuwe rookbeleid die men wil gaan voeren bij ons op school, namelijk dat er in en rond de school niet meer mag worden gerookt door zowel leerlingen als docenten. ik kan dit begrijpen, ik vind het een lastige want wat ga je doen met de rokende leerlingen als je ze op het plein ziet, krijgen ze straf moeten ze naar huis maar aangezien dit een besluit is van ons MT weet ik zeker dat men ook heeft nagedacht over de te nemen maatregels als de leerlingen er zich niet aan houden. Gelukkig hoef ik me daar geen zorgen over te maken. bij ons is nog een kleine minderheid die nog rookt, ooit, zoals mensen weten, hoorde ik hier ook bij, maar op een dag vond ik het genoeg en ben ik gestopt. Mijn leven bestaat vaak uit iets doen met veel enthousiasme en vooral veel van alles pakken, grenzen en maten loos genieten en dan als ik vind dat het genoeg is stoppen, en ik weet inmiddels dat als ik echt iets wil ik het ook doe en het lukt me dan ook goed. Kortom ik ken de verslaving van de rokers, ik ken de verhalen, ik lees de metro met de kritiek van de niet rokers op de rokers die hun laatste rookpluimpje uitblazen in de trein, met een gezicht van lekker puh, ik rook en jij niet.... Het doet mij niets en ik zie het aan. Nu komt het, de foto is niet voor niets hier neergezet natuurlijk, want let op. als je heel goed kijkt zie je dat er gaten inzitten. Het verhaal is als volgt. Door het besloten rookontmoedigingsbeleid hebben de oop-ers besloten dat er een plek moet komen waar toch de docenten kunnen roken. Men heeft bedacht om dit te doen buiten het schoolterrein, en wel bij de achteringang waar veel docenten gebruik van maken omdat deze natuurlijk dicht bij het station zit en ook dicht bij de parkeer plaats. Op een middag is men enthousiast begonnen met beton te storten en heeft men deze paal geplaatst en wel net zo dat hij precies onder het raam staat van een lokaal, dus de rook trekt naar boven, als de unitleidster van DC haar raam open doet kan ze heerlijk meeroken, en het staat er zo schattig dat de vluchtroute die ik altijd gebruik vanuit mijn lokaal bij oefeningen ineens dus niet meer zo soepel te begaan is kortom het slaat nergens op. De reacties waren dan ook helemaal geweldig van iedereen. Stiekem zit er nu in mij een heel klein duiveltje te denken wat kan ik er mee, als ik nu heel veel nepbloemen koop bij de action, een groot pak snel hardend gips koop en dan de dop er afschroef, in alle gaten een bloem steek en dan er dat gips in gooit, is het volgens mij een leuke object voor de buurt. ik denk dat het duiveltje gaat winnen.. en wie weet komt er nog wel een ander duiveltje die me wil helpen.. zou helemaal geweldig zijn natuurlijk.   Mocht het duiveltje winnen komt hier zeker een vervolg op
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten