zondag 21 juli 2013

79 jaar


 
Vandaag is het twee dagen geleden dat mijn moeder 79 is geworden. Het grappige is dat het hele gezin op vakantie was en dus konden we het niet vieren. Mijn moeder zat in Vakenburg, mijn broer met het gezin zit ergens in Frankrijk, ik zat natuurlijk nog in Wenen. Mijn moeder en ik kwamen op dezelfde dag terug maar ja dat was niet haalbaar voor mij om om 10 uur in de avond nog naar het hoge noorden te rijden om haar te feliciteren. Dus had ik al voordat ik weg ging naar Wenen afgesproken dat ik zondag bij haar zou komen om haar verjaardag mee te vieren. elke keer weer denk ik wat een roteind rijden is het, en altijd weer denk ik aan de vele keren dat ik naar het noorden moest tijdens het stervensproces van mijn vader. Vreemd dat dat altijd weer boven komt bij mij maar dat zal wel bij de rit horen en de emoties die elke keer toch weer even opspelen als je over deze wegen gaat. Bij mijn moeder was het bere gezellig, ze is inmiddels in het bezit van een i-pad en weet aardig er mee om te gaan, ze is leergierig en dus leer ik haar heel heel veel. Vandaag heb ik haar geleerd om te skypen en tevens heb ik haar geleerd hoe ze haar mail kan openen en hoe ze de fotos kan bewaren. Mijn opdracht is nu dus om in Praag haar elke dag 1 of 2 fotos te sturen zodat ze kan zien hoe het daar is. Ze geniet dan mee dat weet ik zeker. Zo heeft ze vandaag alle fotos van wenen bekeken en zat ze te genieten van de beelden etc
Ik ben vreselijk trots op haar, ze is weer helemaal terug in haar element, en ondanks dat ze mijn vader nog elke dag mist, maakt ze iets van haar leven, ze gaat reizen maken en geniet er van. De laatste reis is ze in haar eentje gaan doen met een georganiseerde reis dat wel maar toch ze doet het wel even...... en ze heeft het naar haar zin gehad ze heeft genoten. Mijn moeder is ook niet zo moeilijk met contacten leggen dat scheelt een hele hoop natuurlijk. Ik vind dat ze het erg goed doet en het is ook nooit vervelend met haar iets te ondernemen. Ik denk dat ik net als veel kinderen zal zeggen ik heb een geweldige toffe moeder, op naar de volgende 79 jaren dan maar.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten