maandag 22 juli 2013

15 juli een stapje terug in de tijd


 
Tja daar staan dan de spullen om mee te gaan naar Wenen, daarom een stapje terug in de tijd. Op 14 juli was Susan al overgekomen uit Zutphen zodat we samen op tijd kunnen vertrekken naar Schiphol waar onze vlucht al om 20 voor 11 zou gaan, dus heerlijk samen vliegen en dan lekker veel tijd nog in Wenen. Hoe naief kan een mens zijn.. terwijl we in de ochtend druk aan het pakken waren, we keurig rennen naar de bus om naar schiphol te gaan. checkt Susan nog even in de bus haar mail.. en ja hoor  wegens overboeking is haar vlucht  verzet naar een later tijdstip.. we kijken nog een keer heel goed, we denken na en zeggen dan dat is balen, hoe moeten we dat nou doen met elkaar, want ja als ik al naar Wenen ga dan staat zij te wachten op het vliegveld en ik later in Wenen op haar. Dom als ik ben,  vergeet ik in eerste instantie ook te kijken of ik misschien dezelfde mail heb... en ja hoor dat heb ik.. Ik heb ook een andere vlucht ineens, Susan gaat via Munchen ik ga via Parijs naar Wenen.. wat een gedoe en gesukkel. Kortom het is tijd voor actie, op naar de balie van de KLM om verhaal te halen en te kijken wat we kunnen regelen. Helaas ziet het er niet hoopvol uit terwijl we daar zitten te wachten zien we de ene na de andere reiziger huilend bij de balie staan en huilend weg lopen met afhangende schouders, neergebogen hoofd... Het blijkt nu al dat de KLM de machtigste is en beslist over menig menselijk lot. Je zou maar een belangrijke afspraak hebben in de plaats waar je heen gaat en je kan het met gemak halen maar de KLM besluit om het maar even te verzetten van jouw vlucht omdat ze overboekt zijn.. Ik vraag me meteen af wie overboekt dit, volgens mij is het toch simpel vol is vol in het vliegtuig en dan kunnen we toch gewoon gaan.. Misschien een tip voor de klm om gewoon als het vliegtuig vol is dit door te geven en de andere reizigers over te zetten naar een andere vlucht scheelt volgens mij heel veel ergernis en ook heel veel extra kosten. Maar goed ik ben maar een leek tenslotte. Schoorvoetend gaan we dus als we aan de beurt zijn naar de meneer achter de balie.. en hij lacht lief wat ons al wat meer moet geeft... dan onze vraag en opmerking.. en onze papieren uitgestald bij hem.. de man kijkt ons aan, knikt en zegt ik kan iets voor jullie regelen hij rammelt wat op zijn compu en er komt een pracht van een vlucht uit voor ons om 18.30 in de avond rechtstreeks naar Wenen.. waarop ik naar Susan kijk en zeg, zouden we een vlucht eerder kunnen doen om nou de hele dag hier op schiphol te zitten is ook niet alles. De meneer kijkt verder en ja hoor er is nog een vlucht maar ja die heeft een tussenstop in Munchen...  dus dat is twee keer stijgen en dalen en dat met de oren van Susan die zo gevoelig zijn dat ze er al last van heeft als ze heel snel een berg afroetst.. ja dat is wat minder. Toch besluiten we om deze vlucht te nemen omdat we toch ook echt wel weg willen naar Wenen en dit is het beste wat de KLM te bieden heeft. Wel balen we missen een halve dag extra om wat meer van Wenen te zien.. maar goed het is niet anders en we slikken het maar.. (wel is het aardig van de klm dat ze ons 250 euro bieden voor het geleden leed, maar ergens vind ik dit zo kortzichtig, natuurlijk ben ik blij met dat extraatje voor de vakantie, maar de arrogantie van we kopen het wel af, met geld lossen we het op of met 350 lullige airmails, waar je niets aan hebt.. ik vind het erg arrogant maar goed wie ben ik, je mist wel een dag van je vakantie en je hebt meteen stress de eerste dag al, het meest vervelende is wel dat je dit dus pas na je reis kan aanvragen en dan pas krijgt dus je moet niet vergeten hier aan te denken.) Gelukkig hadden we vakkundige piloten aan de leiding, ik had totaal geen last van mijn oren niet bij het stijgen en niet bij het dalen.. dus het was goed met dank aan de Lufthanza.. heerlijk zo te vliegen. Bij aankomst in Munchen was het nog even hollen naar het volgende vliegtuig maar goed dat ging ook goed. Dan eindelijk in Wenen, op naar ons hotel in Wenen. Een retro hotel prachtig gewoon en zo leuk om te zien, heerlijk.  Nadat we ons hadden geinstalleerd zijn we bij de overburen een heerlijke pizza wezen eten  met als toetje een kaasplankje, een kleine wandeling door de omgeving van het hotel om zo meer dingen te bekijken, en daarna heerlijk slapen.. een eerste dag is dan zo voorbij maar wat heerlijk was het..










Geen opmerkingen:

Een reactie posten