zaterdag 1 juni 2013

wederom dit is een dag...

 
 
de zitzakken nu nog een poef halen voor de benen


hoekje naar de buren
klein detail van het balkon
Soms zomaar krijg je ineens genoeg van iets, gelukkig heb ik geen relatie anders zou dat ook wel eens een gigantische ellende kunnen veroorzaken omdat ik ineens zomaar ergens genoeg van heb.. met alle gevolgen van dien. Nu is echter na jaren mijn balkon ineens de klos van mijn ineens opkomende ik wil wat doen, en het moet goed, en ik heb teveel energie, en ik wil het daar gezellig hebben, zodat ik lekker kan zitten en genieten etc.. dus ja het gebeurt het gaat dan ook snel bij mij.Het begon met het kopen van een zitzak omdat ik mijn bankje zat ben, zeker omdat ik er niet op zit omdat hij niet zat.. en het ongemakkelijk was.. dus ja dan maar iets anders bedenken.. en ik vond de zilveren zo mooi, gelukkig is hij weer bestendig. Maar het gekke is, en dat weet een ieder die dit doet, je begint met iets klein en voor je het weet, komen er meer ideeen en ineens is je hele  huis verbouwd, en als je niet oppast jij zelf ook want dat moet dan ook om het passend te maken bij het nieuwe. Gelukkig kan ik me beheersen en blijft het bij het balkon. Langzamerhand ging ik steeds meer dingen weghalen en weggooien.. dat ellendige tafeltje waar ik altijd mijn teen aanstoot, wat er maar stond omdat hij er kon staan, die ooit een strelend mooi tafeltje was, maar ja weer en wind is niet altijd even vriendelijk voor mooie dingen dus ja.. daar ging ik.. weer naar de container om hem na jaren, zolang als ik hier woon is dat tafeltje in mijn bezit geweest, en heeft daar ook jaren gestaan, maar nu dus niet meer.. toen zag ik ineens, en dat komt waarschijnlijk doordat de schilders zulk geweldig vakwerk leveren in een korte tijd, dat mijn vlonder van houten tegels toch wel erg licht waren geworden.. dus ja ik meteen vrijdag donker hamerslagverf gekocht, omdat ik dat zo mooi vind.. en zaterdag ochtend ja hoor, ik was om half 8 wakker, en dan denk ik niet kom ik blijf nog even liggen, nee ik spring uit bed, zoek een oude trainingsbroek met een oud shirt, pak oude sokken en voor het ontbijt of ook maar onder het stromend water te hebben gestaan, zit ik buiten op mijn balkon, alles weg te halen en begin ik met het verven van mijn vlonder om deze mooi strak grijs te krijgen. Wat best wel snel ging en dan weet ik ook dat ik niet meer kan, dan wachten tot het droog is.. maar dan valt mijn oog op de blauwe zijkanten van mijn balkon, zo vreselijk lelijk, dus ja daar moet ook wat mee.. dus ja daar moet ook hamerslag op.. leuk zilver zodat het effect van de spiegels nog groter gaat worden.. Dus dat was een mooie reden om meteen eerst langs de gamma te gaan om de overgebleven spullen terug te brengen en daar geld voor te krijgen, om dat te gebruiken voor de bussen met hamerslag. Maar eerst moest ik nog een langs KwikFit, na een gezellig etentje met vriend Ruud, met vriendin Jeanette, met vriend Rene en vriendin Yvonne, kreeg ik toen ik thuis was van een bere gezellige avond, een apje dat mijn achterlicht van mijn auto het niet deed, dus dat moest eerst even worden gemaakt, en ik ben daar niet handig in, en dus op naar de kwikfit.. En ik kom daar binnen bij de receptie, en ik zie een stralende kop met een brede grijns, staat daar een oud leerling van mij, en die is helemaal blij om mij te zien. Dus wij even kletsen, waarop ik vertel van mijn lampje en dat ik niet zo handig ben, waarop meteen een jongen uit de garage word gevist en de opdracht krijgt dat lampje even snel te vervangen.. en binnen nog geen 15 minuten was alles gedaan, incluis het dank je wel zeggen, want ik kreeg het gratis, omdat ik zijn lievelingsmeester was.. zo gaaf.. en zo leuk.. dus die dag kon niet meer stuk. Daarna snel even naar de sportschool, om sinds tijden weer eens kracht te doen, ik heb dit even uitgesteld wegens dat akelige griepje wat rond ging die ook mij een bezoek bracht.. maar goed. Daarna ging ik los, ik langs de Praxis, en de leen bakker om verf te halen om nog een zitzak te halen.. en dat snel naar huis gebracht. In mijn achterhoofd had ik het idee om gewoon het even binnen te zetten en daarna naar het tuincentrum te gaan om plantjes en bakken te halen , maar ik ken mezelf ik ben toch eerst maar heel snel aan de slag gegaan en heb de blauwe zijkanten mooi zilveren hamerslag gespoten, en toen snel naar groenrijk.. waar ik dus grijze bakken heb gehaald met witte plantjes omdat het hele balkon eigenlijk donker grijs, zilver en wit is ook aan de dingen die er staan.. dus ach waarom niet dat in stijl houden.. en ik moet zeggen nu hopen dat de plantjes het gaan doen, nu hopen dat de vlonder snel droog is zodat ik mijn kamer weer leeg kan ruimen en alles op het balkon kan zetten... zodat jullie ook het resultaat kunnen zien met ook de lampjes die het dan wel doen
hoekje naar de buuf
hier nog met blauwe wanden



de plantenbakken met plantjes


de zijkant naar de buuf, met onze kruidentuin tussen ons in
 

hoekje met de boedhas
de twee spiegels die meteen een ruimte effect geven.. wil eigenlijk nog de witte panelen zilver maken maar ik weet helaas dat dat niet mag

Geen opmerkingen:

Een reactie posten