dinsdag 4 juni 2013

in den Here....

 
Ondanks dat ik op een christelijke school werk, denk ik toch vaak net iets anders dan de meesten. ik ben niet zo streng in de leer, en geniet met volle teugen van hetgeen mij geboden word en wat ik krijg van het leven en zoals je wilt van hogeraf.. Daar komt bij dat ik via allerlei kanalen krijg te horen dat ik toch wel heel erg spiritueel ben en dat ik heel veel contact heb met de ander kant.. dus het zal wel zo zijn, dat zelfs kenners mij met respect daarin behandelen..Zoals laatst bij het diner in Haarlem, dineren in hoger sferen. waar het medium heel verbaasd was dat ik zoveel gaven had en nog meer dat ik er niets mee deed. Laat ik het zo zeggen dan maar ik doe er van alles mee, maar dan met mijn gesprekken met leerlingen en ouders, steek ik in op dat level en luister ik naar ze, en soms weet ik dingen, maar dat zal voor velen zo zijn. Maar goed, ik zal nooit mijn zienswijze op het geloof op welk geloof dan ook opdringen aan wie dan ook, daar krijg ik de kriebels van, ik kan dat niet en wil dat niet, ik vind dat iedereen op zijn manier mag geloven en mag zijn zoals hij/ zij is en geloven wat diegene wil. En als je elkaar met wederzijds respect benaderd dan kan en is het een mooie wereld. Natuurlijk heb je altijd mensen die net iets te fanatiek zijn, en ik krijg daar, en dat zal wel heel slecht zijn, en als ik mensen tegen het zere been schop nu, dan zeg ik alvast sorry, maar ik kan daar niets mee, en wil er ook niets mee. Ik herinner me mijn allereerste huisbezoek, ik ging voro het eerst op mijn vrije vrijdagavond, want die mensen konden niet op een ander tijdstip. dus ja wat moet je dan.. Ik zie me daar nog zitten, en werd door moeders meteen onderworpen aan een kruisverhoor over of ik geloofde etc. en ik maar zeggen anders had ik niet op een christelijke school gewerkt... en daarna kwam het ik moest een boekje mee naar school terug nemen want het ging.. hoe erg is dat, over heksen.. vreselijk. ik weet nog dat ik na 45 minuten opstapte en dacht dit doe ik nooit meer.. maar ja ik ben dus wel vaker op huisbezoek geweest en moet zeggen dat ik wel wat meer direct geworden ben inmiddels. Daarnaast had ik op mijn wand, op school, waar ik altijd heel veel posters hang, een poster opgehangen die in de cultuurkoker zat van the omen.. nooit over nagedacht dat iemand hierover zou kunnen struikelen, omdat ik , en ik ben dat nog steeds van mening, dat je dingen niet weg moet stoppen maar dat je dus ze moet laten zien en dan het gesprek aangaan met de kinderen en de leerlingen want daar bereik je veel meer mee dan met het niet tonen. Maar nee van desbetreffende collega moest die poster eraf, hij moest weg.. en ik heb dat niet gedaan.. uiteindelijk kwam het bij de directie terecht en werd mij gevraagd deze poster te verwijderen omdat die ene collega er zo veel last van had. ik heb er toen een poster overheen geplakt van een hele bloederige film waar je dus afgehakte hoofden zag etc, en dat mocht wel.. hoe vreemd is het geloof soms.. Zal maar niet vertellen dat we ooit een Halloween feest deden als klassenfeest en ik heb toen in mijn onschuld posters gemaakt met een heksje erop die ik door de school heb opgehangen als promotie... niet beseffend dat dat natuurlijk in de lijn ligt van de omen etc.. dus ja stom... bepaalde collegas kregen een rolberoerte, maar dat kan gebeuren een foutje, zoals ik ooit, toen ik mijn lokaal nog echt openstelde zonder lessen, dat ik een Harry Potter toneel had gemaakt, met heksenspullen etc, en dat inderdaad een paar mensen dit toch wel heel erg vonden, maar, en ik weet niet of het  aan mij heeft gelegen we dat jaar wel heel veel leerlingen kregen want het was zo lekker actueel.... Maar nu kom ik terug op de foto hierboven. ik kom nogal duf binnen in mijn lokaal en zie dat wederom het koor hier heeft gerepeteerd, het is het gospelkoor dat hier elke maandagavond repeteert,.. maar goed, ik weet dat, en maak me er niet zo druk om, sinds ze mijn lokaal in nette staat achterlaten, ik lig er niet wakker van als ze er zijn. Waar ik me wel aan erger is dat ze aan mijn spullen zitten, zo als aan mijn pennenbakje die er staat daar horen ze vanaf te blijven dat is van mij, of dat ze soms zomaar een pen meenemen maar kennelijk mag dat als niemand het ziet. Vandaag echter, viel ik bijna in een flauwte en heb met stomme verbazing zitten te kijken naar wat ze op het bord hebben geschreven zonder het uit te vegen, ze waren zelfs zo brutaal dat ze de tekening die ik er had staan, ooit gemaakt, met een pijltje met de tekst de engel erbij hadden gezet wat ze niet weten dat het een mislukte tovernaar was maar goed dat zal ik maar niet zeggen. Tevens hadden ze dat wat op het bord stond eraf gehaald wat ik gebruik in mijn lessen en dus kon ik het weer opnieuw doen. Ik was naast dat ik heel verbaasd was ook erg boos en heb meteen de concierge ingelicht en hem de foto toegestuurd die ik hier heb staan. . ik vind dit een getuige van een vrijheid die je je zelf als gast in andermans ruimte niet kan veroorloven... maar goed wie ben ik..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten