zondag 2 juni 2013

Mijn moeder en de tantes..

foute teksten in het restaurant
Vandaag was de dag waar mijn moeder en de tantes erg naar uitkeken, omdat Mussel en Alphen aan den rijn toch voor beide partijen 3 uur rijden is, had mijn moeder bedacht dat het wel een keer handig was om af te spreken bij een restaurant in Nunspeet, wat precies op de helft ligt, voor beiden is het dan een uur en een kwartier rijden. dus net mooi en niet te vermoeiend etc. Dus vandaag was het dan zover, en ik had er zin in. Nadat ik eerst had gesport en daarna snel even op mijn balkon nog een kopje thee had gedronken en wat reclame boekjes had doorgekeken, ben ik me in de auto gaan bewegen naar Nunspeet. Onderweg is er veel te zien en ook kwamen er diverse gedachten voorbij, mede omdat we in het zelfde restaurant gingen eten waar mijn vader 2 jaar geleden onwel werd, en waarna hij bij thuiskomst bewusteloos is geraakt en in het ziekenhuis is beland om niet meer thuis te komen. Ergens ben ik best wel nuchter hierin maar toch.. ik was er onderweg wel mee bezig. wat natuurlijk niet echt gek is als je eerlijk bent. Onderweg kreeg ik al een smsje van mijn moeder dat ze er al waren en waar ik bleef. Kennelijk waren ze de tijd wat kwijt, want het was nog maar net kwart over 12 en ik zat dus nog in de auto en was nog onderweg naar het restaurant, dus ik maar even snel gesmst dat ik er aan kwam maar ja dat het nog geen 1 uur was.. Uiteindelijk kwamen we aan bij restaurant Joris, en geloof me daar wil je niet dood gevonden worden, wat een tent, ik heb dat verdrongen mede omdat natuurlijk daar het begin van het einde was van het leven van mijn vader... maar goed, het hele restaurant is voorzien van de zgn "grappige" teksten als "Als de baas er aan komt, ga plat op de grond liggen en haal geen adem"en tevens het tekstje wat hier boven staat op de mannentoilet, ik weet niet wat op de dames staat want ja daar ben ik dan niet geweest. Maar goed. het was goed om er te zijn. mede omdat de tantes voor genoeg afleiding zorgen, en we met elkaar lekker hebben zitten te praten over van alles en nog wat. Toch is het gek dat je binnenkomt en je meteen ziet dat daar hebben we eerst gezeten, daar buiten in die hoek, dan zie je de tafel waar mijn vader ging zitten omdat hij ineens zo duizelig was, en daar hebben we gegeten.. het is rond nu, we zijn het afgesloten aan gegaan, en door terug te gaan naar het begin is het nu ook het einde en het is goed.. om er te zijn en dank zij de tantes is het nu ook goed afgesloten, door hun humor  en hun gezelligheid heeft restaurant \Joris een andere betekenis gekregen, inderdaad je wilt er niet dood gevonden worden, en dat was kennelijk voor mijn vader ook erg duidelijk..
We hebben na het eten lekker met elkaar nog even door Nunspeet gelopen en gekletst met elkaar, daarna zijn we met bij het ijssalon gaan zitten en hebben we heerlijk zitten te kletsen en genoten van het met elkaar zijn. Tevens werden er natuurlijk over en weer grappen gemaakt.  Mijn moeder en een tante wilden allebei een sorbet, en die hebben ze gehad, mijn andere tante en ik namen een kop koffie en ik natuurlijk een kop groene thee.. en het bleef gezellig met elkaar. om half zes was het tijd om afscheid te nemen van elkaar, maar niet zonder dat ik van mijn moeder een giga zak met vingerpopjes kreeg voor de leerlingen van school en die ik ook vaak op reizen uitdeel aan kinderen.. en 10 echte scharreleieren.. heerlijk.. Kortom het was weer heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar.
 

moeders aan een (enorme) sorbet en
 daarnaast mijn kopje thee
de tantes en moeder aan het dollen
 met het maken van fotos



 
 
de sorbet met een rietje

De ijseters




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten