zondag 9 juni 2013

onder de linden.....

Zondag met vriendin Heleen en vriendin Kitty naar de tuinmarkt onder de linden geweest. Dit schijnt het uitje te zijn in Noordwijk, en aangezien ik vind dat je alles een keer moet proberen was ik er meteen voor in toen vriendin Kitty vroeg of ik zin had om met haar en vriendin Heleen hier naar toe te gaan. Het is namelijk in het oude gedeelte van Noordwijk dus  dat is al het bezoeken waard vind ik...We konden met elkaar heerlijk dwalen over de markt, waar vooral veel bloemen waren, en er waren zwarte violen.. zo mooi.. en ik wilde ze zo graag, maar weet ik ze zijn 1 jarig en 5 euro voor 1 jaar vind ik wat veel, daarom maar niet gedaan. Heb er nu ergens wel spijt van, maar troost me met de gedachte dat ik toch geen bak meer heb waar ze in kunnen. Nadat we 'T is ook Schitterend, hebben horen spelen op het plein, die nog steeds het zelfde doen als 3 jaar geleden op de cultuurmarkt op 30 april in Alphen aan den Rijn, zijn we afgezakt naar het strand, om in een heerlijke leuke strandtent, de zeemeeuw, te gaan zitten en te genieten van het uitzicht op het strand en van de meeuwen die heel druk in de weer zijn momenteel omdat er zand op het strand word gespoten en dat zit helemaal vol met scheldieren etc, een feestmaal voor de meeuwen. Uiteindelijk zijn we naar het elfde gebod gegaan, aan de boulevard, en dat raad ik een ieder aan, heerlijk eten in een goed restaurant, heerlijk. Gekozen voor een hoofdgerecht bestaande uit gefrituurde asperges en lasagne en groente, en als toetje een chocolade verrassing.. zo heerlijk en genieten dat bij elke hap je het gevoel hebt dat er een engeltje over je tong piest. Tijdens het eten kwam vriend Ayaz uit de keuken om even te kijken hoe alles ging en hoe het verliep met ons drieeen bij het eten. Heleen is de vrouw van Ayaz, hij kwam op een gegeven moment helemaal stralend aanlopen omdat hij vond dat ik er zo goed uitzag, en vertelde meteen dat de serveersters hadden gevraagd wie die jonge vent was die bij zijn vrouw zat, hij vertelde dat ik zijn vriend ben en ook de vriend van zijn vrouw, waarop natuurlijk de vraag kwam hoe oud ik was... en ik heb niet zoveel ermee, maar ze dachten op afstand 23 of 24, maar dichterbij zagen ze dat ik 40 moest zijn... Ayaz moest vreselijk lachen en vertelde mijn echte leeftijd waarop de meiden nogal verbaasd hadden gekeken. Ik vind dit wel leuk, maar besef me ook dat de generatie van nu erg slecht is in gokken en inschatten van leeftijden. Jammer toch wel ergens. Na een heerlijke gezellige middag met ons drieeen heb ik in de auto van Kitty gereden omdat ze drie wijntjes had gedronken, en dus is het onverantwoord om te rijden. Tijdens het lopen naar de auto hoorde ik het verhaal dat in Tsjechie je geen slok alcohol mag drinken als je nog gaat rijden, en dat als ze je aanhouden en ze betrappen je op alcohol gebruik dat je dan 2 jaar je rijbewijs kwijt bent.. ik vind dit wel een goede regeling, ik denk dat we dan veel minder ongelukken krijgen in Nederland als gevolg van het drinken van alcohol. Nadat we van auto zijn gewisseld zijn Heleen en ik terug naar Alphen gereden nog nagenietend van een heerlijke dag uit wat we zeker vaker moeten doen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten