zondag 30 juni 2013

vergadering

Ik persoonlijk ben niet zo van de vergaderingen maar als het moet dan vooral snel en gezellig. Ik kan heel veel vergaderingen die ik bijwoon noemen die me erg veel energie kosten omdat ik gewoon vind dat er teveel gepraat gaat worden en dat men dus kennelijk niet tot de kern komt. Het gepraat van de tante van mijn zusje haar oom of wat dan ook, maakt me vaak dat ik de neiging heb om te gaan gooien met van alles en nog wat. Ik begrijp best dat een vergadering goed leiden een echte kunst is, en vergadertechnieken niet voor niets zijn uitgevonden maar wat ik opvallend vind is dat het altijd zon gedoe geeft, dat de vergaderingen vaak uitlopen omdat men niet bij het onderwerp blijft maar er van alles bijhaalt. Als je het hebt over dat je je lokaal wilt witten, heb je voor je het weet ineens een compleet ingerichte lokaal met een behang die jij niet wilt, maar die toevallig over is van de tante van die oma. Soms is het zelfs zo dat als je het hebt over iets wat van belang is, bijvoorbeeld eten we vanavond wortels of doperwten, je ineens voor je het weet praat over de hutspot van tante joke die ze altijd zo geweldig goed kon maken en dat het recept nog ergens ligt in de keukenlade en die moet gezocht worden.. kortom de vergaderingen kunnen natuurlijk in mijn beleving veel sneller en beter en niet zo uitweiden. ( Het voorbeeld over de wortels heeft natuurlijk niets te maken met het onderwijs, ook het lokaal  is een voorbeeld). Vandaag had ik een vergadering over een project die ik samen met nog 3 mensen wil gaan geven aan de onderbouw als de eerste klassen hun introductie kamp hebben. Al afgesproken met mijn vorige unitleider dat ik hem zou opwachten bij de carpoolstrook en dan zou hij achter mij aanrijden zodat we samen bij ons maatje van de GGD konden lunchen en praten. Nadat we samen daar waren aan gekomen bleek het een oud schoolgebouw te zijn waar we vergaderen, tevens was de lunch helemaal gaaf, heerlijk lekker en vullend. Natuurlijk hebben we vreselijk zitten te lachen en te praten maar ook heel erg functioneel zitten te werken en het project is af en klaar. Het kan worden gedraaid, in augustus komen we nog een keer bij elkaar om de puntjes op die i te gaan zetten en dan moet het gaan draaien. Vandaag was ook meteen kadootjes dag zo leek het. Ik had voor mijn maatjes al een klein kadootje mee genomen omdat ik het zo leuk vind met hun en ik zo geniet van deze vergaderingen, een klein zakje geluk ( is een zakje waarin dus een boedha zit, een geluksmuntje en ook een gelukspoppetje) wij kregen een mooi doosje met plakkers en memo blaadjes  voor op ons buro erg leuk. Na afloop werden we vakkundig uitgelegd hoe we terug moesten rijden omdat volgens de tom tom toch verkeerd zouden gaan. Inmiddels ken ik mezelf ik heb dus alle aanwijzingen opgeschreven omdat ik als de dood ben dat ik me verrijd, dus ik heb me erg goed aan het lijstje gehouden. Toch tot mijn grote verbazing en tot grote humor van mijn vorige unitleider, het zal wel mijn karma zijn, reed ik verkeerd en kwam ik dus inderdaad in een hele vreemde wijk terecht waar ik totaal me geen raad wist, tom tom maar weer uit de kast gehaald om uiteindelijk deze toch wel kortere route, als je tenminste goed rijd te volgen.. om te ontdekken dat ik 30 minuten langer heb gedaan over de normale rit..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten