donderdag 6 juni 2013

examen

Gisteravond was het feest en was het een heerlijke avond in Schevingen, wederom mocht ik een examen afnemen als lotus bij deze jonge honden. Het mooie is bij deze hele gebeuren dat deze gasten willen en dat ze hun best doen. Helaas zijn er van de 12 mensen wel 2 gezakt maar aan mij en mijn examinator heeft het niet gelegen. Waar ik altijd erg van hou is om van elke wond die ik moet spelen iets meer te maken dan alleen maar een beetje het letsel uitbeelden, ik hou ervan om het wat grappig te maken omdat ik van mening ben dat elk examen, ondanks dat veel cursisten stress hebben, een feestje te maken om die spanning te doorbreken. Zo heb ik het kneuzen van een enkel op diverse manieren gespeeld, eerst heb ik Karel vermoord, door op hem te gaan staan, Karel is mijn salemander (wel van kunststof) en die was ik kwijt, en terwijl ik op speurtocht ben naar hem, stap ik op hem en verzwik mijn enkel.. kortom hilariteit alom, mede omdat men dit niet verwacht. De examinator delen de mening dat we ze er door willen halen en geven dan ook veel hints aan de deelnemer, maar ze pakken het niet altijd op, met als gevolg dat we soms tussendoor in het spel zeggen, het gaat niet lukken..  Bij de tweede versie van de verzwikte enkel had ik een legoblokje in groot formaat, waar ik dan over struikelde, de derde, toen was helaas mijn voorraad wat op, had ik een stift gepakt van het bord waarop ik dubbelklapte, en uiteindelijk een kunstgebit,. waar ik naar opzoek was, het gebit van opa.... en ja die vond ik maar stond er wel op, even was ik vergeten dat mijn lotusmaatje erg gevoelig is voor gekke dingen en die lag net bij het andere onderdeel voor lijk, en die schoot me toch in de lach.. heerlijk vind ik dit dan altijd. Daarna moest ik een splinterverwonding spelen en dat is ook een lastige altijd omdat het een lullig letsel is en dat het gewoon prut is.. dus ja ik maak dan maar verhalen, en heb tegenwoordig een klein stukje spiegel mee, en het verhaal gaat dan dat ik in de spiegel keek en dat hij kapot sprong van zon knappe man en dus een stukje in mijn hand zit.. wat natuurlijk ook meteen voor de cursist de spanning breekt.... Het geeft bij het examen de sfeer van dat veel kan en dat niet alles fout is, ik wil met mijn spel altijd er voor zorgen dat ze ontspannen en dat ze gewoon hun best doen en genieten van alles en dat ze met plezier terug kijken op het examen en als ik dat bereik dan vind ik dat we het goed hebben gedaan.. Aan het eind is het dan leuk ze allemaal te mogen feliciteren die geslaagd zijn en dan zeker deze jonge honden, want zonder ehbo mogen ze niet als strandwacht aantreden dus ze willen maar al te graag dat halen. En ik gun ze het. Wel was het natuurlijk weer eens zo dat ik ergens geparkeerd stond waar ik eigenlijk niet moest staan en dus een heel gedoe om er uit te komen maar dat is ook gelukt uiteindelijk.. en ben ik veilig thuis gekomen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten