dinsdag 25 juni 2013

heb er altijd een hekel aan ...

Maandag begonnen met de wasbeurten van alle kleding die in mijn lokaal hangen, het is een heel gedoe altijd, want alles uit de kast, in een tas, mee naar huis, daar alles uit de tas, in de wasmachine, wachten tot het klaar is, gelukkig heb ik een 30 minuten programma dus het gaat snel en het ruikt weer fris, dan ophangen, laten drogen, mijn hele huis hangt dan vol met jurken en andere niet modieuze kledingstukken. Als een vreemde mijn huis in zou komen zou bijna spontaan denken dat ik een travestie ben, al denk ik dat een travestiet in mijn kledingkast op school zich enorm zou kunnen uitleven wat ik heb prachtige kostuums, incluis echte theater kostuums en bontjassen, duren en bijzondere tassen en schoenen, kettingen en noem maar op. Aan al deze spullen kom ik dan via vrijmarkten, soms koop ik wat in een kringloopwinkel, vaak krijg ik het via collega's of vrienden binnen, die het zonde vinden om weg te gooien en dus vragen ze mij of ik het wil en ik wil het altijd, dus diegene die dit lezen, heb je oude kleren wat je niet meer draagt dan altijd welkom bij mij. Ik zoek uit wat ik gebruiken kan en wat ik niet gebruiken kan gaat altijd of naar een goed doel of het gaat naar de kringloop, het word nooit weggegooid. Nu terug waar dit stukje eigenlijk over gaat. De was.. de was van al die jurken die dan een tijdje in een kast hangen en dus wel wat muf ruiken. Het moet ik weet het, ze zijn ook nooit echt vies maar toch voor de nodige hygiƫne moet je wat. Zo is het ook met mijn wand in mijn gang die gaat ook weer voorzien worden van een nieuwe laag, daarnaast gaan alle spullen uit de kasten weg, en gaat alles weer onderzocht worden op bruikbaarheid en op heelheid. Alles wat ik niet meer gebruik of niet meer denk te gebruiken gaat zo de prullenbak in en dat ruimt op. Aan het einde van het jaar ben ik dagen bezig in mijn lokaal om het op te ruimen en klaar te maken voor het nieuwe schooljaar , het is dan ook naar de zomer een heerlijk begin omdat alles schoon en fris is en het weer een jaar mijn lokaal mag zijn. heerlijk. Dinsdagavond half 11 zit ik nu met alle goed dat gewassen is om mij heen dat heerlijk fris ruikt, en droogt.. al weer een grote tas in de auto gezet en ik hoop morgen nog een extra tas te kunnen vullen wat droog is en die weer in de kast te kunnen hangen... zodat ik dit stukje van het opruimen kan afsluiten en kan vergeten, het einde van het schooljaar is in zicht en ik heb nog een heel lijstje af te werken dus ik moet mijn tijd goed besteden maar de 150 kledingstukken zijn gewassen en schoon dat is toch wel al een mooi kado




Geen opmerkingen:

Een reactie posten