donderdag 1 september 2022

Pieterpad etappe 20 ( Vierlingsbeek naar Swolgen, 23 km )


Nou we zijn wakker.. het eten van gisteren was goed, vooraf een geitenkaas taartje met rode biet, erg lekker, de geitenkaas was heel zacht van smaak. Daarna een paddenstoelen stoof, met daarbij doperwtjes, groente in het zuur, sla en patat, toetje een ijsje met slagroom en een kletskop..

de herberg zat bomvol. Nadeel van het herberg gebeuren is wel dat de kamers erg gehorig zijn, maar ook dat je dus zowel de douche, een bad, en de toilet deelt. Echt relaxt is het niet om op het toilet te gaan zitten voor een lange zit met bijbehorende geuren. Maar goed de prijs is laag het bed ligt goed, de kamer is warm, zonder ventilator of airco, wel arko maar ja als je aan de doorgaande straat zit met de kerktoren die elk uur slaat.. en elk half uur je laat weten dat er een half uur voorbij is,  is het wel ff wennen dus gewoon heel vroeg gaan liggen om zo ook uit te rusten. Daarnaast snel even naar de plus gelopen voor een salade en wat extra voor onderweg voordat ik weer ging starten. Op naar Swolgen, nadeel is wel dat de verbinding er naar toe lastig is, voor het mooie zou ik nog een dag door moeten lopen, maar dat gaan we niet doen dus. Dat doen we of volgende week of na London, dat gaan we nog ff bezien. Het ontbijt was ook prima, alles wat een mens nodig heeft was er, prima dus. Het toilet had 1 nadeel je leunde achterover, de voorkant stond hoger dan de achterkant dus je zat in en hele vreemde houding, al denk ik dat dit wel de goede squathouding is.

Nadat alles gepakt was, gecontroleerd of ik niets was vergeten ben ik snel de supermarkt in gegaan voor een salade en wat extra’s voor onderweg want  ik had te weinig mee van thuis, het avontuur  kon beginnen op naar het plaatsje Swolgen… geen idee waar dat ligt 

Kortom om iets voor 9 was ik zover en konden de eerste stapjes op het Pieterpad gezet worden.van deze dag. Het ging meteen goed, pijltjes duidelijk, Komoot duidelijk, boekje chaos. Kortom ik had het boekje in mijn hand en dat was een fijn nutteloze houvast. Maar de route was wederom prachtig al vroeg ik me wel af waarom al die routes altijd stukken hebben over zandverstuivingen, waarom dat erin zit. Gelukkig was het voor mij nog erg in het begin dus mijn benen vonden dat prima. Dus ik heb heerlijk gelopen. Zelfs de tijd genomen om een aantal kapelletjes te bezoeken en kaarsjes te branden. . Heerlijk om er te zijn. Wel was het verrassend hoeveel schaars geklede mannen langs de weg hangen te drogen, maar ieder zijn ding zullen we maar zeggen. Maar goed de route bleek langer dan 23 km maar het viel mee, met 1 x eigenwijs te hebben lopen hannesen en bezoek aan diverse kapelletjes langs of net naast de route  kwam ik uiteindelijk op 25 km, dus geen echte schokkende dag. 

Wel in een plaatsje de Lourdesgrot bezocht. Je weet nooit wat het je gaat brengen tenslotte. Ook maar weer wat kaarsjes aangestoken.  Nadat ik Swolgen in was gekomen zag ik dat ik nog 3  minuten had om de bus te halen af  anders moest ik 2  uur wachten, dus stevige pas om net op tijd aan te komen om de bus te halen. 

Ik stond er net en de bus kwam er aan. Geluksdag. Met de bus mee om net voor mijn neus in Venray mijn trein te zien vertrekken dus ik moest 15 min wachten nadat ik heet water en koud water had gehaald liep ik op het perron en raakte aan de praat met twee andere passagiers die ook net de trein hadden gemist. Vader en dochter. Het was een aardig gesprek over hoe mooi Nederland is etc.

Mijn trein kwam gelijk aan met die van die anderen dus moesten we afscheid nemen. 

De rit naar Nijmegen gaat snel kopje thee, wat eten alles kan me dan gelukkig maken  besefte me pas later dat ik dus pas naar 20 km mijn pauze had gepakt met wat te eten en wat te drinken, kennelijk was ik dus behoorlijk in mijn Sas met lopen dat ik dat totaal vergeten ben onderweg,

De treinreis ging prima en rond 18.00 kwam ik mijn woning binnen moe en voldaan onder de douche en meteen alle foto’s op de computer gezet dat het was prima en goed. Wat een heerlijke dagen zo ff weg met mezelf. 

In het laatste stukje van de trein erg leuk zitten praten met een leuke gast, het was jammer dat Alphen zo dicht bij was.. dus helaas. maar het is leuk om zo 2 leuke dagen goed af te sluiten.

 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten