woensdag 14 september 2022

Londen dag 5.

 

Wat gaat de tijd snel, te snel om eerlijk te zijn, gisteren was het laat om kwart over 1 deed ik mijn ogen dicht en dachten is te laat, maar om 6 uur ging de wekker  in mijn hoofd af, dus wederom de ogen dicht en verder slapen. Iets voor 10 zat ik aan het ontbijt. Straks even een beetje mijn koffer inpakken om daarna nog even de stad in te gaan. Wil naar tate brittan, met bijzondere werken, daarna moet ik het nog even bezien wat ik wil doen. In ieder geval wil ik alvast wat te eten halen voor onderweg morgen, aan de andere kant op het vliegveld is er genoeg. Vanavond ga ik Erwin trakteren op een etentje want ja als dank je wel voor het hier mogen slapen etc is dat naast de voorstelling wel het minste wat ik kan doen. Scheelt me tenslotte bijna 400 euro. Dus dan doe  ik dat soort dingen graag.

De weg naar British tate was goed te doen, meteen gezien dat ik dat ook morgen moet doen naar het vliegveld. In de bus zat een zeer boos meisje naast me, iedereen moest ook duidelijk horen waarom ze boos was. Het stoorde me maar dat kan ook komen omdat ik weinig heb geslapen. 

Het museum is groot, zoals alle gratis musea in London. Maar wel heel mooie dingen gezien  van o.a. Henry More. Prachtig .  Na het museum bezoek een kop thee gedronken met daarbij een red velved taartje heerlijk. 

Nadat ik opzoek ben gegaan naar het Sherlock Holmes museum bleek dat je op afspraak naar binnen moest. Daar had effen geen zin in, kon pas om 16.39 naar binnen. Dus besloot ik de in de buurt gelegen Banksy schildering te gaan zoeken, niet te vinden helaas. Dus besloten om als ik volgend jaar terug ben in Londen dat ik een dag ga doen Banksy spotten en een goede route samen ga stellen.

Daarna maar even een tosti gegeten met een kop thee, al moet ik zeggen met deze hitte heb je toch niet echt trek.

Nadat ik het gevoel kreeg met mijn ziel onder mijn arm te lopen besloot ik om de lake street arch te gaan zoeken. Dit schijnt een tunnel te zijn vol street art, en dat klopt ik vond dit een waardige afsluiting van de Londen reis. Het voelde alsof ik in de hemel was. Prachtig   Nadat ik daar heerlijk gedwaald had en had genoten van de streetart ben ik naar Erwin vertrokken om daar mijn koffer alvast in te pakken . 

En weer pak ik de bus de verkeerde kant op.. lastig hoor links en rechts… 

Gelukkig mooi op tijd bij Erwin, onder de douche en daarna mijn koffer in gepakt het is altijd veel minder werk dan ik denk als ik er aan begin. Maar beter zo dan dat ik hals over kop alsnog alles moet inpakken. Nu hoeft er morgen alleen nog wat losse dingen in de koffer en dan is het klaar. De toiletartikelen doe ik in mijn. Rugzak zodat mochten ze er in willen kijken dan hoeft niet de hele koffer open. 

Nu nog de laatste avond met Erwin, samen uit eten praten praten en dan is het weer voorbij.., duurt het waarschijnlijk weer een jaar voordat we elkaar zien. 

 
















Geen opmerkingen:

Een reactie posten