zondag 11 september 2022

Londen dag 3



 Zo na een redelijke nacht ben ik weer wakker, al komt de klap vandaag, met moeite kwam ik uit mijn bed. Toch om 9.00 aan mijn kwark met muesli, kopje thee en de dag verder plannen, tenslotte is het wederom een nieuwe dag , op het plan staat, supermarkt, daarna naar het kerkhof waar George Michael begraven ligt. Dit kerkhof staat net zo hoog aangeschreven als het kerkhof in Parijs. Dus dat wil ik wel eens zien en ervaren. Daarna naar Camden market een markt met veel tweedehands spullen en wil dit wel eens weer zien, tenslotte moet ik nog steeds iets zoeken voor de huisbaas van Erwin.  De avond zal wel gevuld worden met samen eten en bijpraten over van alles zoals tot nu toe elke avond verloopt. 

Nadat ik dus de boodschappen had gedaan, het was even zoeken of ik het wel goed doe bij de zelfservice kassa maar het gaat goed gelukkig. Daarna uitzoeken hoe ik naar dat kerkhof kom, maar was eruit. Tuurlijk twijfelde ik weer eens, dus ik maar vragen aan een meneer die stond onder het bord helping point met indrukwekkende pasjes om zijn nek. Hij legde het goed uit… pas later toen hij ook in de trein stapte begreep ik ineens dat hij dus ook een passagier was en dat de helping point de coffeeshop achter hem was.. soort van aanname die niet klopt. 

De reis verliep verder erg goed,voor ik het wist was ik al bij het park dat je naar het kerkhof brengt, van te voren moest je een kaartje kopen wat ik maar heb gedaan online even was het lastig omdat ik mijn creditcard niet bij me hè. Dus dat moest even uit het hoofd. 

Het ontvangst was erg goed en leuk, meteen werd gezegd waar het toilet was maar ook waar je je waterfles bij kon vullen, waarbij hij bijna niet uit zijn woorden kwam. Waarop ik de opmerking maakte dat Engels wel erg lastig is.. hij lachen en zei meteen ook voor de Engelsen zelf. Toen ik naar binnen ging riep hij enjoy waarop ik zei dat het een vreemde combinatie is. Hij zij het is een kleine stap van leven naar dood.. waarop ik meteen zei en er is altijd een trap.

Het is een indrukwekkend kerkhof een paradijs voor mij, voor foto’s. Inspiratie voor ‘ verbonden in afscheid’ .

Het graf van George Michael was heel gemakkelijk te vinden, zeker tussen al het pompeuze gedoe, sereen en stil. Toch maakte het graf van Litvinenko met foto heel veel indruk. Bijzonder dat je dat dus mooi vergeten kan zijn verhaal. Verder liggen er veel bekende Engelse mensen die mij totaal niet raken. 

Maar het was heerlijk om te lopen genoeg inspiratie opgedaan voor flarden m.b.l afscheid en loslaten. 

Daarna naar camden market. Ik twijfelde enorm of ik wel goed ging omdat ik besloot 41 minuten te gaan lopen. Mede omdat ik al zag als ik met het openbaar vervoer zou gaan was ik veel langer onderweg. Aangekomen bij camden eerst ff een kop thee gedronken op het Terras.  

Daarna de markt in. Waar het prachtige beeld van Amy stond, daarna lekker dwalen en wat dingetjes gekocht voor Erwin en zijn verhuurders, tevens zwarte zakdoeken 2 ben als de koning zo rijk. Daarna een heerlijk ijsje gegeten en daarna opzoek naar de goede weg naar Erwin, was wat gedoe maar heb hem gevonden gelukkig de juiste bus 

In de avond met Erwin gegeten thuis 

 









Geen opmerkingen:

Een reactie posten