woensdag 21 september 2022

Het was pittig op een prettige manier

 

Vriend Marco gaf vandaag de les en dat hebben we geweten, gelukkig waren mijn sportmaatjes en vrienden Niels en Dominique er ook, dus het was gezellig, zeker omdat ook de andere sportmaatjes er waren, Nathalie, Ingrid en Yvon, dus we waren met een klein groepje maar dat wil niet zeggen dat het minder spannend of intensief was.

Maar het blijft een gegeven de lessen van Marco zijn altijd intensief en met veel humor, heerlijk.

 

de warming up bestond uit 15 minuten lang zoveel mogelijk rondjes maken

je begon met 2, dan 4, dan 6 etc.. zo door totdat de tijd om was

de vier oefeningen waren, air sqaut, sit up, push up

ik zei al meteen tegen Niels niet te snel je komt je vanzelf tegen.. dus rustig aan want ik had al het vervolg gezien. namelijk steeds min 2.. en daar stonden oefeningen die niet in mijn top 10 staan van favoriet..

dus nadat deze 15 minuten voorbij waren, zaten we op 18 rondes wat te overzien is

daarna kwam ronde 2 van de warming up

wallball, kb swing, snatch links rechts is 1 ... en we mochten, dank zij de verstandige keus van  Do.hoefden we maar 15 rondes... en dan steeds min 2

het enige wat ik nog verstandig naar buiten kon brengen was.. dat dit al veel zwaarder was dan de hele training op zondag van de andere keren.

Ik liep leeg als een otter

Daarna kwam een circuit, 

oef 1, box jump, oef 2, wall sit, oef 3, high reach, oef 4, swing

oef 5 sit up, oef 6 shoulder press, oef 7 rust. en dat deden we dus 2 rondes

 

Daarna kwam de killing ronde ( s)

namelijk 4 oefeningen.. en dan bestond uit 4 oefeningen

1 front squat

2 box jumps

3 dips

4 shoulder press

eerste minuut elke oefening 10 x

tweede minuut elke oefening 15x

derde minuut elke oefening 20x

 

daarna kwam nog een klein stukje buik in dezelfde formule

zelfde principe maar dan iets anders

de oefeningen waren 

10 sit ups

leg raisers links en rechts, 

leg raisers front

ronde 2, alles 20 x, ronde 3 alles 30 keer

ik was wederom gesloopt

maar wat een lekkere training weer

je weet meteen weer waarom je niet op zondagmorgen op moet staan voor de cross xxl

al vermoed ik dat ik er volgende week toch wel weer ben.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten