zaterdag 10 september 2022

Londen dag 2

Na een heerlijke nacht in mijn kamer, de slaap was er genoeg na een korte nacht in Nederland, toch om 6 uur wakker, maar de aloude methode werkt nog steeds, ogen dicht, gaan tellen en tada je slaapt zo weer verder. Wat een genot is dat toch altijd weer. 

Nadat deze methode uitgewerkt was ben ik gaan optutten en de plannen voor deze dag wat beter gaan bezien over het hoe en wat. Banksy en covert garden blijven staan, tevens ook Jack the Ripper tour, maar ik denk dat ik de vloer van mozaïek probeer te vinden in het centrum van Londen, waar ik wat ga dwalen en toch ook maar een museum in, het gaat warm worden, gelukkig zijn de musea hier vrijwel gratis. 

Na mijn ontbijt en de dagelijkse ontlasting ben ik nadat ik even met Erwin had afgestemd hoe en wat, eerst naar de liddle gelopen. Het was een nieuwe ervaring selfservice kassa dus een broodje en salade voor de dag gehaald. Afrekenen bij de kassa ik voerde per ongeluk in dat ik 55 broodjes had, terwijl ik er 1 had. Ook weer wat geleerd dus. Daarna met dus bus maar covent garden om het museum van banksy te bezoeken . 

Na een lange rit aangekomen bij het museum helaas bleek het in mei gesloten te zijn voor altijd. Afschuwelijk gewoon. Dus dan de plannen omgooien, dus vandaag naar Tate Modern. Vanavond het plan voor morgen even aanpassen. Ik wil heel graag het kerkhof waar veel beroemde Britten liggen  bezoeken, als het zo warm is is dat wel een goed plan lijkt me. Moet tevens een klein cadeautje kopen voor de huisgenoten van Erwin, omdat ik in hun huis slaap. 

Tate modern, een soort Kunsthal was heerlijk koel bij 32 graden en het was genieten, mooie dingen gezien, had niet zoveel zin in filmpjes maar wat hebben ze mooie kunstwerken, vooral ook van aanstormend talent. Prachtig.

Nadat ik uren daar had rondgelopen vind ik dat ik mezelf mocht trakteren op een heerlijke kop groene thee bij de Starbucks. Op een terras in de schaduw gezeten, kijken naar mensen fotootje maken, en vooral genieten van niets hoeven..

Daarna besloot ik om langzaam richting het trefpunt te gaan voor de rondleiding over Jack the ripper. Langzaam betekende ook meteen dat ik onderweg wat foto’s heb gemaakt tevens dat ik mijn salade op heb gegeten een kopje thee heb gedronken etc. Heerlijk zo is London goed te doen. 

Daarna was het wachten op Erwin zodat we samen de tour konden doen. We waren met veel mensen, heel veel mensen. Maar we werden in 2 groepen verdeeld. De tour bevatte naast de verhalen over de slachtoffers van Jack ook veel informatie over de geschiedenis, hoe men vroeger leefde etc, het was erg mooi en ook indrukwekkend voor mij, vond het echt geweldig om te horen. Wel was het jammer dat het heel veel 1 richtingverkeer was. We hoefden alleen maar te luisteren maar dat is lastig voor mij, niet te min wel veel geleerd. Daarna zijn Erwin en ik nog wat meer door deze wijk gaan lopen om wat streetart te spotten maar ook om de sfeer van de wijk te voelen. Mooi was het zeker., maar ook  het gesprek dat we kregen na het zien van alle vlaggen met de diverse genders , mooie en wederom boeiende discussie tijdens het wandelen. Daarna zijn we toen we thuis waren nog even zitten praten om daarna naar bed te gaan. 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten