zaterdag 24 september 2022

De (af-) beul (-er) is terug

 

Na een tweetal weken waar onze vaste trainer van de kb afwezig was, we les kregen van 2 kanjers van trainers, kregen we onze oude vertrouwde Frank terug...

WE hebben het geweten.

We begonnen met de traditionele up

op de plaats

kniehef, hakken billen, squat, push up, lunges kortom het was snel gedaan dit.

daarna begon de hel voorzichtig zich te openbaren

( denk dat Frank of ons gemist heeft of teveel tijd heeft gehad om na te denken om andere trainingen te geven)

 de eerste opdracht was 21-18-15-12-9

afwisselende combinatie van kb swing en pusu up

na de eerste ronde was ik al gesloopt, mijn sportmaatjes. MArco, Richard, Marjolein en Niels hadden hetzelfde effect. wat een ellende dit, maar goed dit hadden we gehad en het kon alleen maar beter gaan dachten we

maar nee dus

daarna kwamen de 45 seconden oefeningen

links en rechts de row

push up schouderbreed

slopend was dit

daarna kregen we nog een combinatie van 

schouderpress links en rechts met gewicht 45 seconden

en toen nog de lunges met gewicht

het was eigenlijk al genoeg

en dan het besef dat je nog niet eens op de helft bent

mijn sportmaatjes en ik waren samen een soort van noordzee aan het formeren van onze zweet

En toen kwam de klapper van de les namelijk

21-18-15-12-9

tusters in combinatie met kb amerika. dus boven het hoofd

halverwege keek ik even naar Richard en die was net als ik al helemaal leeg en we moesten nog

aan het einde  hingen we beiden tegen de muur om bij te komen wat was dit een slopende oefening, terwijl ik altijd denk ik heb best veel conditie, tenslotte loop ik elke dag, ik sport 3 keer in de week en dan nog.. leeg.

Gelukkig gingen we toen over op de buikspieren

met kb boven je en dan sit up

de kb tussen je voeten zetten en dan leg raisers en je benen eerst links van de kb en daarna rechts naast de kb,  toen cruhsches.. ook goed te doen, die ellendige plank kwam ook nog weer langs, en natuurlijk de mountainclaimbers.. 

als toetje kregen we 4 rondes burpees  45 seconden en een hele gemene lach van Frank..

we zullen merken dat hij terug is..

het was een heerlijke les maar ik ben kapot ervan

Na afloop hebben we met elkaar nog even thee gedronken heerlijk om zo de avond af te sluiten.

 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten