dinsdag 6 september 2022

dat had je gedroomd.....


 in mijn huidige rooster mag ik pas om 14.15 les geven aan een groep leerlingen van de ISK, een cadeautje want ik kan dan dinsdag uitslapen.

Inmiddels is dit de tweede week dat ik op maandag iets langer opblijf omdat ik dinsdag kan uitslapen.. maar wat heb ik dat al twee keer ontzettend fout gehad.. want.. juist..

Ten eerste word ik altijd wakker om 6.15, spontaan, maar niets lekkerder dan je omdraaien en beseffen dat je nog heel lang mag blijven liggen..

Voor de tweede keer op een rij... rond half 7 komen er hele grote vrachtauto's aan rijden die dan de bevoorrading doen voor de bij mij gelegen supermarkt, dit gaat altijd gepaard met veel hard praten tegen elkaar, de jongens van het magazijn en de chauffeurs.. tevens hebben ze ronkende motoren, kortom, dat is nou niet echt uitslapen. maar gelukkig duurt dit nooit lang, dus ik draai me om als ze klaar zijn om te ontdekken dat de vuilnisophaling om half 8 is.. dit gaat inderdaad ook niet zachtzinnig, dit heeft veel geluid en vooral veel metaal op metaal geklap..

Net als ik denk nu kan ik nog lekker en uurtje liggen, komt het volgende project.. men komt de straat schoonmaken met een auto met van die borstels. die vooral veel onder mijn raam aan het werk moeten..

nadat ik dit ook heb overleefd, denk ik alleen maar okay nu nog een kwartiertje.. liggen suffen. maar ook dat lukt niet, dan gaan mijn mede bewoners naar hun werk.. en er zijn een paar auto's die een net te luide uitlaat hebben... kortom dat uitslapen op de dinsdag klinkt erg mooi maar wat is dat vermoeiend...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten