maandag 12 september 2022

Londen dag 4

 

Gisteravond met Erwin gegeten, samen gekookt en daarna een aardappelsoep gegeten met brood en met een salade erbij. Erg lekker weer samen. Daarna samen gepraat over wat jou nou heeft gemaakt tot wie je bent. Wat heeft jou beïnvloed, mooie gesprekken weer . 

Het opstaan vandaag was met klok, om 11 uur de streetart  Tour, denk dat ik hem al ken maar er is natuurlijk het nodige veranderden de afgelopen 2 jaar met de lockdown dus ik verwacht wel wat veranderingen.

Ik was ruim op tijd bij de afgesproken plek. Maar er was nog niemand dus ik besloot om wat te eten te halen voor onderweg. Ben een soort van macrobiotische winkel binnengestapt en ben verbaasd er is weinig wat me aansprak. Maar gelukkig met een plakje wortelcake, een wrap met aubergine etc en een bonen salade kwam ik 21,50  pond lichter naar buiten. 

De freetour werd gegeven door Collin, juist diegene die ook Jack the Ripper tour deed. Dus dat werd weer veel luisteren en hopen dat hij meer weet. De tour bracht me langs nieuwe dingen en zowaar een echte bansky gezien, eigenlijk de tweede banksy die ik op straat zie. Geweldig.het was jammer dat hij achter een auto zat dus echt een mooie foto heb ik niet kunnen maken. 

De tour was veel lopen en eigenlijk hebben we weinig gezien. Maar wel lekker veel gelopen. Daarna maar eerst wat thee gaan drinken om mijn vocht aan te vullen. 

Daarna nog wat dwalen door de buurt en een ondergrondse markt in. Erg leuk maar niets leuks gezien. Dwalen over de straat zag ik ineens allemaal gouden eieren geplakt. Nep eieren dus. Ik dacht even voelen hoe goed ze vast zitten en voor ik het wist had ik ineens zo’n ei van plastic ik mijn hand, dus ja dan maar meenemen voor aan mijn muur met streetart kan het ook niet helpen. Schrok er wel van om eerlijk te zijn. 

Maar goed naar het Crystalpark die ik ken uit de serie Albert en Victoria, dus dat wilde ik wel even een keer zien. Maar het was er warm en droog. Dus na een kop thee met een flapperende Jack ( flapjwck) ben ik een stukje gaan gelopen om

Daarna een stukje gaan lopen om met de trein naar het centrum te gaan. Om daar wat te zitten en te wachten op Erwin voor de voorstelling van vanavond . 

In de trein zat een moeder met 3 kinderen de ene Oscar was een jongen met heel veel energie. Het was erg luidruchtig etc. Moeder probeerde hem op te voeden maar zei bij alles, de Engelse beleefdheid, please.. gevolg Oscar ging door, want het was een vraag.. en op een vraag mag je nee zeggen.. na ervaringen met Max op de camping en Oscar in de trein weet ik het zeker. Al zou ik nu nog een kinderwens hebben, die wens is volledig afgebroken. Diep respect voor alle ouders van Maxen en Oscars.. maar gelukkig krijgen ze er heel veel voor terug. 

Het was ff wat gedoe omdat ik weer eens niet echt oplette, maar uiteindelijk kwam ik aan bij nationale galaduel al ging het mij om het plein. Daar heerlijk gelopen om te besluiten naar het Voctoria theater te gaan lopen. De route loopt door een park, dus ik bedacht me meteen dat ik dan in het park de gekochte bonensalade zou gaan eten. En tptijn verrassing stonden er van die heerlijke klapstoelen kant en klaar. Dus daar ben ik lekker gaan zitten onder de schaduw van de bomen, mijn salade op te eten, al moest ik wel de helft van mijn salade uit de tas vissen omdat de milieuvriendelijke verpakking niet erg mensvriendelijk is… het was open gegaan. 

Maar het was heerlijk zitten zo in het park rond 18.00 ben ik richting het theater gelopen om Erwin gegaan om erwin de stad te pikken. 

De voorstelling was geweldig, ook het gesprek er na onderweg naar huis. Over de voorstelling komt nog een speciale blog als ik weer in Nederland ben. 


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten