maandag 30 mei 2022

Westerborkpad etappe 25

 

Wat een gedoe  weer, had een hele route bedacht maar ineens bleek dat op Hemelvaartsdag geen bus rijd naar Staphorst of Lichtmis.. hele planning naar de knoppen.. gedoe dus.. 

Maar goed dat lossen we op , dus we hebben de route omgegooid, vandaag staat dan op het programma, lopen van Meppel naar Hoogeveen en dan slaap ik in Meppel, om de volgende dag van Lichtmis naar Meppel terug te lopen, moet te doen zijn in mijn belevenis.  al zullen het twee pittige dagen gaan worden.

Mijn goede voornemen om pas om kwart over  op te staan is al mislukt ik was toch om kwart over 6 uit mijn bed. waarbij ik meteen dacht..waarom doe ik me dit nu zelf weer aan. was gewoon een paar uur later gaan lopen maar ja de reis naar Meppel is ook nog al een eindje dus dan is het wel handig om vroeg op pad te gaan.

Inmiddels was in mijn hoofd de reis al omgezet, ik besloot om te beginnen in Hoogeveen en eerst maar etappe 25 en 26 te lopen naar Wijster op Hemelvaartsdag om dan vrijdag te gaan lopen van Meppel naar Hoogeveen, dit omdat dit praktisch beter uitkwam met de reis,

Zoals gebruikelijk was ik om 6.15 mijn bed uit, dus nadat ik war t had lopen tutten de auto in om kwart voor 8 om te vertrekken naar Hoogeveen om bij het station mijn auto te parkeren. van daaruit begon etappe 25, in het begin is altijd lastig te vinden maar dit keer ging het wonderbaarlijk goed, even wat lopen klooien  maar toen ik hem had, ging het als een speer.ik dacht als het zo gaat moet het wel goed komen.

Het was heerlijk weer dus de jas kon al snel uit en ik kon rustig verder lopen. Het verbaasde mij dat ooit Vincent Van Gogh in Hoogeveen had gewoond. Maar als ik het huisje moet geloven dan heeft hij er echt gewoond. Daarna was het wel heel veel beton maar gelukkig had ik genoeg om over na te denk3n en te bekijken dus voor ik het wist mocht ik het bos in. Ik verheug me daar altijd op, al vraag ik me nu weer af waarom eigenlijk! Natuurlijk doe ik mijn best loop ik bewust goed met het boekje en ja ik verdwaal weer.. ik begrijp er niets van.. in een bos waar toch wel veel verschil zit tussen de bomen, terwijl mensen in een woestijn de ene zandkorrel van de andere kunnen onderscheiden en dan met gemak thuiskomen.. ik verdwaal.. zuchtend en kreunend vind ik uiteindelijk de uitgang en zie dat ik niet echt van de route ben afgedwaald, dus het ging wonderlijk goed eigenlijk. 

Daarna besefte ik me ineens dat ik het kunstwerk dat in het bos stond dus niet gezien heb, heb hem totaal over het hoofd gezien.. hoe stom kan je zijn. Maar goed dat is dus niet anders. Daarna flink door gestapt naar Kremboong, nooit van gehoord, het monument wat dar staat is mooi,  eerder was de belofte van een bushalte niet waar.. geen bushalte te vinden dus moest ik mijn weg vervolgen naar Wijster..wat maar 10 km was in totaal bij de 15 die ik al had gelopen.. 

 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten