vrijdag 20 mei 2022

Westerborkpad etappe 19

 

Zoals ik al schreef waren we begonnen in Wezep om  vandaar om 10.30 te vertrekken naar Hattem en om door te lopen naar Zwolle waar we een hotel hebben geboekt zodat we daar kunnen overnachten om de volgende dag weer verder te lopen naar Lichtmis.

Dus in Hattem hebben we een soort van lunch pauze gehouden om daarna de laatste 8 km te lopen naar Zwolle.

 In het restaurant waar we zaten onverwachts de zwager van Susan., erg leuk en gezellig. 

We besloten om te gaan lopen en alsof de duvel er mee speelde, we gingen weer de verkeerde kant op. Dus met het boekje in de hand gingen we lopen en Komoot om te ontdekken dat we ergens een afslag hadden gemist, dus terug naar het beginpunt en van daaruit stap voor stap te lopen. Uiteindelijk konden we Hattem verlaten. Ik wet niet wat het is ik met een stad ik verdwaal altijd, dit is geen dwalen omdat ik echt de route kwijt ben. Maar goed je ziet wel dingen die je anders niet ziet. 

Maar we kwamen uit Hattem en de route was wederom prachtig. Er zaten veel afwisselingen in, onderweg zag ik twee pubers streetart te Maken op een viaduct dus ik heb ze geprezen dat ik het zo leuk vind. En dat het goed werk was wat ze deden.  Ook waren er wat meer mensen op de been die liepen war erg leuk is. Een saai stuk was het stuk over de spoorbrug naar Zwolle. Was een ellende maar het was goed als je in je hoofd houd waarom je dit pad loopt. Uiteindelijk kwamen we aan in Zwolle, we besloten , omdat de route toch door Zwolle het pad te vervolgen totdat we bij het punt kwamen. Om naar het hotel te gaan. Susan had nog wat nodig in het dorp omdat haar stokken stuk waren. Nadat we bij bever waren geweest, zijn we doorgelopen naar de Perry waar ook niets was om Daarna door te lopen naar het hotel. We kwamen langs een ANWB winkel en besloten om daar ook even te kijken. En daar waren de doppen, terwijl Susan aan het afrekenen was zag ik twee boekjes van de LAW die niet meer te koop zijn, dus ze meteen gekocht. Na het Pieter pad, het Westerborkpad, ga ik eerst Floris de 5de te gaan doen, daarna het trekvogelpad of de waterlinie te doen,

Nadat alle aankopen waren betaald zijn we naar het hotel gelopen. Daar was alles goed geregeld. Helaas was het restaurant dicht maar we konden het eten laten bezorgen, we besloten na het op orde brengen van de kamers  om Chinees te gaan eten. Gado Gado. Loempia’s en kroepoek. 

Het eten was er erg snel, dus omdat Susan  onder de douche stond om Het eten ff in bed onder het dekbed. Toen Susan kwam hebben we heerlijk op mijn kamer zitten te eten. Daarna met wat thee en geklets zijn we Skip Bo gaan spelen, heerlijk spel, samen vreselijk gelachen. Rond 22.00 ging Susan naar haar kamer en heb ik nog ff de bloggen geschreven maar ook meteen Lubach gekeken. Daarna gaan slapen 25 km verder, 31890 stappen en 1900 calorieën verbrand wat heerlijk is. Morgen de rugzak opnieuw inpakken voor nog 17 km te gaan. Naar lichtmis.  




















 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten