maandag 16 mei 2022

na een week rust.....

 

Na een week op een andere manier workouts te hebben gedaan, was ik maandagavond weer eens bij de kb training van Frank.. wat een hel.

Eigenlijk zou ik hier moeten stoppen met deze blog en alleen maar zeggen...

het was genoeg.. het was zwaar en  ik ga slapen.. maar ja dan zou ik mijn volgers teleurstellen dus dan toch maar even een kleine samenvatting van deze les na een week wel veel, heel veel te hebben gelopen , en dan toch bijna geen conditie te hebben.

de les begon met de bekende up

hakken billen, knie hef, squat, push up en dan armen naar voren en naar achteren en dan ook nog de burpees.

daarna begon het feest..

eerst 1 minuut squat met kb

daarna sumo squat met kb

en uiteindelijk de squat small met kb

alles een minuut dus

daarna de row met kb

2x links en rechts 45 seconden

nadat we dit overleefd hadden gingen we push up doen

eerst 45 seconden breed, daarna 45 seconden net buiten de schouders.

dan deze 2 oefeningen nog een keer 30 seconden

en uiteindelijk dan nog een keer de eerste 30 seconden.

het was afzien,

daarna kwam het leuke dacht ik maar nee dus, in twee tallen daar ben ik altijd erg van

eerst moesten we met 1 voet, met de wreef op het podium en dan flink door onze knie zakken met het been dat stond dat 30 seconden daarna het zelfde met het andere been,

het was moordend en slopen.. gelukkig kon daarna mijn maatje in het kwaad Richard.

na deze ronde kwam een nieuwe oefening nl weer in dezelfde houding maar daarna dus als je door je knie was gezakt dan met dat andere been een sprongetje maken een soort van jump squat met 1 been. vreselijk zo vermoeiend en zo moeilijk ook.

dacht even dat we klaar waren maar nee dus, we gingen nog even wat anders doen namelijk kb swing 90 seconden daarna 1 minuut planken, dan 90 seconden kb swing overhead. of te wel de American way, daarna hoge plank in voorlig steun..

om het feest compleet te maken gingen we daarna lunges doen met rechts.  buikspieroefening met diamond, daarna met links en dan nog leg raisers dit allemaal 60 seconden.. uiteindelijk gingen we nog 90 seconden burpees doen.. het was een hel dat was op zeker

maar ik heb het weer gedaan en me voorgenomen om niet meer op maandag of donderdag op vakantie te zijn.. lijkt me niet verstandig

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten