zondag 13 maart 2022

Valkenburg dag 2 ( Maastricht)

 

 De nacht in het hotel was vreedzaam, wel nog wat naweeën van het eten, maar het grote voordeel was wel dat ik niet de hele nacht op het toilet heb doorgebracht.  We besloten tijdens het eten om toch maar met de trein naar Maastricht te gaan, dit omdat dit natuurlijk sneller ging en we dan geen gedoe zouden hebben met parkeren etc,  een groot voordeel . Nadat we uitgebreid hadden ontbeten besloten we te vertrekken naar Maastricht met de trein.  De wandeling naar de trein ging goed en snel precies 1 minuut voordat de trein kwam stonden wij op het perron. Beter kan het niet..

In Maastricht is het domweg de bordjes volgen om bij het museum te komen. Ideaal we waren er zo. Alleen klein foutje we gingen over een prachtige brug om te ontdekken dat we dus aan de verkeerde kant van de Maas stonden, dus terug over de brug en, onderweg nog snel ff wat bestek gekocht voor onderweg, zodat we dat konden gebruiken voor een picknick. Daarna naar het museum, dit is geloof ik niet mijn reisje … bij het museum begin men erover dat ik eigenlijk niet naar binnen mag omdat ik mijn museum jaarkaart op mijn horloge heb. Dat schijnt fraude gevoelig te zijn dus eigenlijk mag ik er niet in, maar dit keer mocht het… achterlijk gedrag maar goed ik was binnen en daar ging het om. 

We zijn begonnen met de oude meesters, niet zo mijn ding maar het hoort erbij dus heb ik gekeken, wel een paar verrassende moderne sculpturen zaten er tussen voor de rest heb ik weinig met de oude meesters, het zilver en de relie kunst… 

Gelukkig was boven een zeer interessante expositie, zelfs meer dan 1 met prachtige sculpturen waarin je soms als een vis door de gordijnen moest zwemmen om bij een filmzaal te komen, prachtig de film die er gedraaid werd was wat minder maar dat is niet erg de ervaring was bijzonder en daar ging het net name om. Daarnaast was het ook heel prachtig om een sculptuur te betreden waarom met veel geluidseffecten  en met licht de prachtigste beelden ontstonden. Toch heeft mij de installatie van een zee en dat gordijn zwemmen het meeste geraakt prachtig moment om dit te mogen beleven. 

Daarna hadden we bedacht om Maastricht in te gaan en wat te shoppen… hoe dom

Kan je zijn alles natuurlijk dicht want juist… het is carnaval.. dus we hebben veel lopen  ronddwalen door de stad, veel verklede mensen gezien en om

15.15 vonden we het genoeg, dus zijn we in de trein gestapt om terug te reizen naar Valkenburg. Even bijkomen op de kamer om daarna lekker te eten in Valkenburg. 



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten