zaterdag 26 maart 2022

het roodborstje

 

"Dit zou de Spirituele Boodschap van het Roodborstje zijn

Kijk eens goed naar binnen. Grote kans dat jij hoge muren rond jouw hart hebt gebouwd, zodat vervelende dingen minder hard binnen komen. Het roodborstje wil je vragen om hobbels op de weg toch te bekijken vanuit een liefdevol hart en na te denken over de les die je hieruit kunt halen. Zo zou je sneller kunnen helen. Mensen zullen je pijn doen. Wat je kan helpen, is te bedenken dat je in je vorige leven ziels afspraken met ze hebt gemaakt zodat jij kunt groeien in dit leven. Door te bedenken dat zij hier weinig aan kunnen doen, zul je meer leven vanuit liefde en vergiffenis. En ook niet onbelangrijk: de wond zal dan waarschijnlijk sneller genezen. Heb je juist een bloedend hart, waarin je pijn blijft voelen? Dan leert het roodborstje dat je dit bloeden zelf kunt stelpen. Vaak gebeuren dingen om ruimte te maken voor iets anders of om jou iets te leren. Iets wat jou uit balans brengt, leert jou juist om jezelf in balans te houden. De roodborst kan dit al en zou het je kunnen leren."

 Het begon eigenlijk al in Malta waar ineens een Robin, roodborstje de kamer van Ankie binnenvloog Ankie kwam mij halen omdat ze nogal schrok en niet echt fan is van vogels, zeker niet op haar kamer.

Dus ik ging naar haar kamer en heb eerst het roodborstje uit haar badkamer verwijderd, daarna met zachte hand richting het open raam gestuurd, zodat hij weer de vrijheid kon genieten.

Hier heb ik verder nooit meer over nagedacht, totdat het me begon op te vallen dat op mijn wandelingen op het Westerborkpad steeds vaker een Roodborstje mijn pad kruiste.

Erg bijgelovig ben ik niet, maar ineens schoot me het gelopen pad  te binnen die ik ooit met Susan ben begonnen, een pad waarbij je je levenspad loopt, waar bij ook meteen werd aangegeven de dieren die je pad kruizen willen je iets zeggen, dus ik was al blij dat ik een tor zag.. wat die me wilde vertellen geen idee, maar het was hilarisch samen.. we hebben vreselijk gelachen.. zeker op het einde toen we konden kiezen of we gaan stoppen nu  bij de parkeerplaats of we gaan het pad aflopen, we besloten toen maar om het laatste te doen anders moeten we weer terugkomen.. niet wetende dat we nog geen 3 weken later weer door het zelfde bos zouden lopen en de zelfde route gingen doen met het Pieterpad. maar dat maakte het juist extra hilarisch.. 

Maar toch, ook omdat afgelopen zaterdag toen ik de 11de etappe liep  kwamen er ineens 2 roodborstjes langs.. nu kan het natuurlijk zijn dat deze omgeving waar het pad langsloopt stikt van de roodborstjes maar toch..  ik ga er iets bij voelen en denken. dus ik heb maar eens gekeken wat een roodborstje in je leven betekend.. en ik kan zeggen.. het is een  gaaf dat het vogeltje deze betekenis heeft prachtig vind ik dit

 al moet ik zeggen dat ik de onderstaande  omschrijving iets mooier vind...

"Het roodborstje steekt trots en moedig zijn roodkleurige borst vooruit, zodat iedereen hem kan zien. Deze heeft de vorm van een hart. Wat je dus van het roodborstje kunt leren, heeft vooral met liefde te maken. Het roodborstje zou jou leren groeien, veranderen en vol wilskracht en passie te leven vanuit je hart"





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten