dinsdag 1 maart 2022

het is dan wel geen evenment maar... het voelt wel zo

 

Eindelijk we konden weer, nu de aantal bezoekers terug is gebracht naar zie maar hoeveel je in huis haalt, ik de regels best wel zat ben inmiddels, maar ook besef het is voor een goede zaak geweest, heb ik er vrede mee dat het zo is.. maar nu eindelijk kan het..

We konden weer eten met de vriendengroep gelukkig, dus ik was aan de beurt met vriend Niels, die ijzersterk is in koken, dus ik maakte mij geen zorgen, twee super kokers in de keuken dus dat moet gewoon goed komen dat kan niet anders

Natuurlijk had ik overleg met Niels besloten dat we de traditionele keuken van Japan eer aan zouden doen., Vriend Marco riep al een keer tegen mij, ik wil geen Sushi maar hij had pech daar luister ik niet naar, het is geen winkel het is geen restaurant het is eerlijk en heerlijk eten dus dat gaan we dan ook genieten als we het eten en elkaars gezelschap dan ben ik al blij.

We hadden nog geprobeerd om echt Japans ijs te kopen maar helaas was dat nu niet ergens te koop, dus balen.. vreselijk balen maar dan maar gewoon met ijs en slagroom het is niet anders wat natuurlijk ook prima is om te eten.

dus het voorgerecht was natuurlijk Sushi wat ik al van te voren had gemaakt, dit mede omdat ik weet dat als het wat langer in de koelkast staat dat het dan beter snijdbaar is, dus dat ik al gedaan, daarnaast had ik het huis nog even snel schoongemaakt want dat is altijd de ellende je moet ook het huis stof en mijt vrij maken.. maar ook dat was gelukt gelukkig. ( Leve Tommy, wat lekker terwijl ik stond voor te bereiden deed Tom zijn werk en was mij hele huis schoon binnen een uurtje..  ik zelf doe het sneller maar waarschijnlijk minder grondiger dan Tom)

Rond 17.00 was Niels bij de deur en  hebben we heerlijk even bijgepraat, ook meteen de planning voor het eten doorgenomen, wat en hoe.

Om 18.00 kwamen de andere gasten en nadat onze kleinste gast zijn plekje had gevonden in de werkkamer onder het gemaakte hemeltje, waar hij heerlijk kon slapen, konden wij aan tafel.

Het voorgerecht bestond natuurlijk uit de sushi die ik gemaakt had, nu aangevuld met wat soja boontjes voor de kleur en geur. 

Het hoofdgerecht duurde even voordat we alles gaar hadden, want ja, het was veel voor 5 personen en het moest wel op natuurlijk, dus alles gebakken eerst in 2 pannen die we later bij elkaar gevoegd hebben. Het was uiteindelijk klaar. 

Dit gerecht werd geserveerd met eigenhandig gekochte zeewiersalade.. 

Als toetje hadden we creme burlee ijs met slagroom en rode vruchten..  tijdens het etentje werd er door natuurlijk vreselijk gelachen met elkaar en hadden we al de grootste lol.

Na het eten zijn we het spel gaan spelen wat een variatie is op 30 secondes, een spel wat ik gekocht had bij de kringloop van Tempo Team en we hebben daarbij vreselijk gelachen met elkaar, zeker als er moest worden getekend... hilarisch.

Nadat Do, Niels en ik hadden gewonnen van Marco en Misjel hebben we nog een ronde gedaan met alleen tekenen, heerlijk het was dikke lol mede omdat sommigen echt niet konden tekenen maar wat wel weer erg veel lol gaf.. 

Toch verbaasd het me nog steeds dat ze mijn manneke pis niet herkenden... 

het was een hilarische avond met elkaar en vreselijk gelachen... wat hou ik toch van deze mensen, het is groot feest en dikke lol samen..  echt oprecht genieten.










Geen opmerkingen:

Een reactie posten