donderdag 31 maart 2022

Griekenland....Athene

Twee jaar geleden zouden we al op vakantie gaan naar Athene,  maar helaas gooide covid 19 roet in het eten, we moesten alles afzeggen. Gelukkig kregen we alles wel terug dus dat maakte het wel een stuk eenvoudiger voor ons...

Vorig jaar durfden we het niet aan om alsnog op vakantie te gaan en te boeken, mede omdat we niet wisten of het wel of niet kon doorgaan, dus dat lieten we zitten.

Nadat we terugkwamen van Malta besloten we om dit jaar dan toch maar Athene te boeken voor de meivakantie, waarom niet tenslotte. Ook besloten we gewoon 6 dagen te gaan, zodat we ook nog naar de Hangend  kloosters konden gaan, een reis met trein en bus naar dit wereldwonder en het leek me erg gaaf om het te zien.

Daarnaast natuurlijk de highlights bezoeken, maar ik ken ons, we gaan zeker nog verdwalen daar en komen dan op de meest bijzondere plekken. We gaan zeker ook naar de bibliotheek van Hadrianus en zijn poort. Daarnaast zullen we genieten van de gastvrijheid van de grieken en genieten van wat we zoal zullen zien.

Natuurlijk hebben we al wat dingen besproken, zo ook de op en in af bus,  na ooit dit ook te hebben gedaan in Parijs hadden we bedacht dit nooit meer te doen, maar dit keer leek ons vooral een speciaal gedeelte van de rit erg interessant en het mooie is je kan meteen uitstappen en er gaan kijken. je leert ook de stad kennen meteen, denk dat erg handig is met onze verstoorde postduiven richtingsgevoel, al heb ik het vermoeden dat we dan nog geen klap aan hebben ook, we kijken anders dan anderen.. we zien veel dingen maar niet de weg die we moeten gaan.. ik weet dat we weer lopen met onze telefoon en maps in de hand. en dan lopen we.. en zien we ineens dat we toch weer verkeerd lopen.. hopeloos maar het mooie is wel dat we daardoor dus veel meer zien dan de gemiddelde vakantieganger.

Kortom we zijn er klaar voor, de reis boeken ging goed, we kregen een prachtige vlucht, vroeg weg van het vliegveld  met KLM rechtstreeks naar Athene in de ochtend. en terug gaan we pas rond 17.00 terug op zaterdag dus we halen het optimale uit deze vakantie wat ik ook wel erg prettig vind.

Tips van collega's was meteen om niet echt bij de haven te gaan zitten, maar ook niet de goedkoopste hotels te nemen in verband met kakkerlakken die daar toch wel in overvloed lopen en zijn.. kortom we hebben een prachtig hotel in het centrum met uitzicht op de Akropolis, wat willen we nog meer.