zondag 20 maart 2022

Toch uit mijn bed gekomen...

Zondagochtend.. heel vroeg was ik wakker, weet ook niet waarom en hoe dat kwam, maar gewoon vroeg op. dus tja wat doe je dan.. je rommelt wat in huis, je zet Tom aan het werk en daarna ga je naar de sportschool om te sporten bij de Cross xxl.. lekker fanatiek bezig zijn, ik had er duidelijk zin in om te beginnen. .

De les bestond uit veel verschillende onderdelen die ik echt leuk vond. Ik ben meer iemand van veel wodjes dan steeds aan 1 ding werken, wat ik wel begrijp er moet natuurlijk wel goede technieken te zijn... maar dat is minder mijn ding.. ik vind dat ronduit saai.. en verveel me dan. dus ik was vandaag erg blij met de vele afwisselingen

We begonnen met onze spieren los maken met de foamrol.. dus alle lichaamsdelen over de rol bewegen om de knopen te verwijderen uit je spieren.. heerlijk.

Daarna moesten we de schouders opwarmen.  3 x 15 keer met een gewicht.  

15 x fly

15 x armen naar voren met gewicht

15 x armen recht naar de zijkant

De oefening die erna kwam was de bent over row.

we begonnen met 15 x dan per 3 naar beneden om zo bij 1 te eindigen en dat je dan moet kijken hoe vaak je dat kan.. 

eerst dus een lege stang en dan steeds meer gewicht er aan. daarmee was ik al lekker met Marco bezig. erg leuk.

daarna kwam het eerste gedeelte waarbij ik niet blij werd

150 air squats

100 sit ups

50 push up

en om de minuut moest je 5 burpees doen.

ik was gesloopt op een gegeven moment kon ik mijn push up niet eens meer doen omdat ik gewoon de schouders met de burpees naar de kloten had geholpen.

De partner wod ( samen met MArco) uit:

samen 

40 box jumps

40 push ups

40 kettle belle swings

40 lunges

40 kettlebell flush press

40 wall balls

40 globet squats

40 sit- ups


Als toetje kwam de volgende hel

100 rondes

5 burpees

5 sit ups

5 air squats, 

als de ene werkte dan had de ander even rust. maar wat een hel was dit.. maar wel lekker

Na afloop ben ik onder de zonnebank gedoken vond dat ik dat wel had verdiend.. was kletsnat van het zweet en had hard gewerkt maar wat is dit altijd heerlijk als je dit kan doen en het lukt


Geen opmerkingen:

Een reactie posten