zaterdag 26 februari 2022

Richard Groenendijk : Voor iedereen beter

 

 "Ruim tweehonderd keer speelde Richard Groenendijk zijn vorige theatervoorstelling ‘Om Alles!’ in de Nederlandse theaters. Het zorgde voor uitverkochte zalen met razend enthousiast publiek en een nominatie voor de prestigieuze cabaretprijs Poelifinario. Volgens de pers behoort Groenendijk tot de grote komieken van ons land. Hij is openhartig, scherp, ad rem, een tikkie vilein, vol zelfspot, maar vooral genadeloos komisch. En hij kan ook nog eens geweldig zingen. Na een sabbatical van een jaar kreeg hij van corona ongevraagd nog een extra jaartje vrij, maar nu keert Groenendijk dan echt terug met een gloednieuwe show. Dat is ‘Voor iedereen beter’, want als er op dit moment iemand is die een zaal kan laten bulderen van het lachen, is het Richard Groenendijk. Dus kom van die bank en ga hem zien."

 

Eindelijk kon ik naar het theater, de voorstellingen die ik heel graag wilde zien zijn dus nu echt ook te zien. niet alleen op papier met een bewijs van inschrijving maar juist.. ik kan het echt zien.. Nadeel wel door vele lockdowns etc zie ik deze week 2 voorstellingen, die ik later deze week ga bekijken zou ik al kijken in december, toen in januari en uiteindelijk dus in maart.. het heeft wat om voeten in de aarde gehad. 

Maar wat is er nu heerlijker dan  met Richard mijn theaterseizoen af te trappen.. heerlijk, ik zie er oprecht naar uit om de voorstelling te zien.. het kan haast niet anders of ik zit met tranen of slap van het lachen in het theater. Na de nodige voorbereidingen voor het etentje van zaterdag zat ik keurig op tijd in de auto. Moest nog wel even tanken onderweg. Maar dat maakte niet uit. Keurig op tijd was ik in Gouda om naar enige omzwervingen en wat meegenomen stoeprandjes te hebben ontmoet te beseffen dat ik zowaar een parkeerplaats had gevonden. Tevens de app van Parkmobile gebruikt en ik blij geen gedoe naar het theater. Het ontvangst was alle aardigst en ik kon zo de zaal in lopen om te zitten.ideaal. Terwijl ik zat te wachten op de voorstelling besefte ik me geen mondkapje en ik ook geen Corona  check het is bijna weer normaal, luxe hoor .  

Toch is het een vreemde ervaring zonder mondkapje ergens zitten met gewoon mensen om je heen binnen die anderhalve meter en al die geurtjes die je ineens ruikt, van verschraalde rook tot spruitjes, van Chanel nummer 5 tot de onbestemde geuren waarvan je weet dit klopt niet…maar wel bijzonder.


De voorstelling van Richard is wederom goed, veelhumor al geloof ik dat dit niet zijn beste show is helaas, het was veel schelden en tieren, aan het einde leeft het op waarbij een prachtig stukje rap weer geeft. Ook zijn liedjes zijn prachtige teksten vooral het lied over de bakker die zijn bruidstaart heeft gemaakt.. ontroerend.

Er zit veel humor in dat is op zeker, Gouda heeft behoorlijk gelach3n, ik ook dus geen verloren avond maar een avond waar je geniet,









Geen opmerkingen:

Een reactie posten