zondag 6 februari 2022

DÉ Marco

 

Al had ik me iets anders voor genomen, toch was ik vroeg wakker dus ik besloot om toch maar naar de cross te gaan, ook omdat vriend Marco de training gaf, deze trainingen staan meestal toch wel voor hard werken, lol, en veel variatie.. en zit altijd wel wat in wat weer net anders is.. Dus ik was er redelijk op tijd., moest nog wat doen met mijn Flarden die on line moesten worden gezet, maar ook de bundel van de Limes moest af zodat hij kan worden gedrukt. 

Daarnaast was er een harde storm en ik dacht brrr liever in mijn bed maar ja dat kon niet.. ik wilde toch graag sporten. Zoals te verwachten was deze training erg leuk en afwisselend, alleen kwam ik wel de 20 km tegen die ik de dag er voor had gelopen, dat was best heel heftig om eerlijk te zijn, maar goed ik hem me er kranig door heen geslagen volgens mij en is het goed gegaan. hierover staat de dus de training die we deden.


DE MARCO

warming up:

spel met stokken

een soort van stoelendans.. maar dan heeft iedereen een stok vast en dan zegt de spelleider links dan moet je links om en je stok los laten en dan de volgende stok pakken.. en bij rechts de andere kant op.. valt jouw stok die je moest pakken dan moest je een oefening doen. zoals 5 push up, 5 burpees etc.. en dat kan je zo gek maken als je wil.. het is naast veel lachen ook wel goed voor je links en rechts gevoel wat ik dus niet heb

oefening 2 warming up

Jumping jack op een nummer dat een bepaald woord vaak herhaald en dan moest je een squat maken..  dat dus 5 minuten lang.. 


Daarna begon de amrap van 10 minuten

10 squats

10 push ups

10 sit ups

10 swing(?)

 daarna kregen we het liedje Gosth busters en moesten we op het word Gosth busters een frog-jump maken ( een halve burpee),  de resterende tijd deden we lunges links en rechts.

daarna de tweede amrap van 10 minuten

10 lunges

10 presses

10 crunches

10 sumo squat

daarna gingen we in 2 tallen waarbij de ene een oefening ging doen de ander zat in wall sit

je deed als 1ste de wall sit om daarna de farmer walk te doen van de ene kant van de zaal naar de andere kant van de zaal

de oefeningen die we moesten doen waren:

row rechts en lopen

row links, lopen

swing American, lopen

swing Russisch, lopen

swing single arm, lopen

snatch links, lopen

snatch rechts, lopen

press links, lopen

press rechts, lopen


daarna kwam een kleine grote hel.. namelijk we moesten 5 minuten wall sit doen en als je dat niet volhield dan moest je jump squats maken.. afschuwelijk.... je wilt door de grond heen en ik haal dat niet na 20 km in mijn benen en daarvoor al die lunges.. dus het was kloten 

als afsluiting diverse manieren van lopen, dribbelen, stap op de plaats, jogging, rennen.. en op een bepaalde woord, juist een jump... het nummer ben ik vergeten maar iets met pump up of zo... 

daarna konden we naar huis.. moe maar voldaan en ik verheugde me op mijn warme bed

Geen opmerkingen:

Een reactie posten