maandag 25 november 2019

lunchen met de een oud leerling


Sinds lange tijd was het weer eens tijd om af te spreken met een oud leerling van mij die op het pad van acteren aan de weg timmert, ik ben supertrots op hem zeker omdat ik aan de wieg mocht staan van zijn carrière, en dat hij zo aan de weg timmert 

Het was even geleden wegens allerlei oorzaken, druk met veel dingen, privé dingen etc, maar eindelijk konden we elkaar zien afgelopen zondagmiddag.

Het is eigenlijk nu ik zo terug kijk een soort van bevriende acteursweekeinde, erg leuk

De ochtend had ik besteed aan de les cross xxxl. waarin we begonnen met de farmer walk, dat houd in dat je met twee zware kettlebells door de zaal loopt, daarna doe je een clean, en uiteindelijk ga je dan touwtjespringen
de opbouw was simpel.. op volgorde dus.. voor de walk, 1,. 2, 3, 4 voor de clean. was het ook 1, 2, 4, 6, 8 en voor het touwtjes springen. 40, 80, 120, 160, 200 kortom afzien, daarna gingen we over op  de wod.. van 1 keer clean met een barr, 2 push up, handrelease, en uiteindelijk 3 burpeys over de bar.. dus springen over de bar, dan burpey en dan weer springen. dit 3 keer in totaal.. maar in totaal moesten we 50 rondes. ik kan wel zeggen dat het even afzien was, maar het is heerlijk, heb wel 40  gehaald, waar ik gezien de beschikbare tijd heel trots op ben.

Maar terug naar waar deze blog over gaat.
Om 13.00 hadden we afgesproken bij De Zaak, waar we wat zouden drinken en eventueel wat lunchen. Het elkaar zien is al een feest op zich, we zitten, bestellen en raken meteen in een gesprek met elkaar, eerst even over de algemene dingen, daarna gaat het over de diepere lagen van het leven. om uiteindelijk terecht te komen bij zijn acteerwerk.. het is zo gaaf om te horen hoe goed hij gaat, hoe veel hij bereikt, maar ook hoe hij geniet van het leventje wat ik achter me heb gelaten, het spelen van rollen.. ik ben nu erg blij met mijn rol van nu het geven van drama lessen, is helemaal mijn ding, met af en toe spelen als lotus. is gewoon genieten.

Het gesprek samen gaat alle kanten op, zo kwam het ook op een tv die hij nog moest, aangezien ik een tv te koop heb staan, die ik kwijt wil, maar die niet verkoopt, een vriendin had ik hem aangeboden maar die wil hem niet omdat het scherm te klein is.. heb ik hem deze tv maar gegeven, hij moet de deur uit. ik ruim op, anders was hij bij de kringloop terecht gekomen en nu is hij op een mooiere plek lijkt mij. Het is een prima ding en je kan er nog lang mee voort, dat weet ik zeker.

Kortom het was weer een heerlijke middag waarin  we erg leuk hebben bijgepraat.. we gaan zeker snel weer afspreken, mede omdat we er beiden van genieten.

Ik hou ervan om oud leerlingen te ontmoeten in hun huidige leven maar ook om te horen hoe het gaat met ze.. tenslotte zijn ze in mijn leven gekomen en dat is goed en mooi.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten