donderdag 21 november 2019

en de winnaar is.....

zoals ik vorige keer al schreef zijn de leerlingen van de isk bezig met een soort van onderzoek. Waar ben je goedkoper uit als je gaat shoppen voor het recept Spaghettie Bolognese... 

Ze hebben hun best gedaan, dat kan ik niet ontkennen, vol voor en enthousiasme hebben ze allemaal een winkel uitgezocht en zijn gaan rekenen en herberekenen.

Ze moesten ook gaan berekenen hoeveel tomaten er ongeveer in 5oo gram zit, dat was ff wennen maar ze kwamen eruit. Ze werden zich steeds bewuster van wat en hoeveel etc.

De leerlingen kregen van mij de opdracht hun score op te schrijven op het bord.
Waarna we het later met elkaar zouden vergelijken.

Er was 1 groepje die kwam met de totale som van 31,95 voor een maaltijd voor twee personen. Ik heb ze gevraagd of ze uit eten gingen? Nou nee dus, ze gingen zelf koken en het maken.. dus ik heb ze de tip gegeven om alles nog 1 keer goed te bekijken en alles goed op te tellen.. anders is de A&H wel heel duur.. wat dan wel heel jammer is.. voor de grootste die op de kleintjes blijft letten.. toch

Kortom ze zijn er vreselijk druk mee en vinden het leuk om te doen, ze werken zich het apenzuur lijkt het maar ik vind het prachtig zoals ze het doen


1 leerling was zo gefrustreerd dat hij stad en ommeland was afgefietst om alles te halen, bij de score bekijken bleek dat hij heeft meeste geld kwijt was van een ieder...

We hebben er ook smakkelijk om gelachen met elkaar, het is ook humor toch,.
Als de leerlingen het echt goed hebben gedaan, al twijfel ik een beetje daaraan, is de A&H volgens 1 groep de goedkoopste met 3.95, een andere groep had bij de A&H 4 euro en eentje had 16.95... groot verschil..

De Liddle is met 5 euro ook redelijk. De Jumbo is ook erg duur is er uitgerekend.. kortom de winnaar is eigenlijk uiteindelijk de Liddle, omdat als je alles van de A&H optelt dan kom je toch op meer als je het gaat delen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten