maandag 18 november 2019

het mag weer

zo voel ik me

Een aantal trouwe volgers weten al dat ik begonnen ben met voorzichtig hardlopen, dat voorzichtig is vooral een advies van velen die geroutineerd zijn met hardlopen, mede omdat deze sport behoorlijk blesure gevoelig is. dus opbouwen zodat je spieren van zowel je benen als je lijf, en je knieƫn er aan wennen dat je gaat hardlopen. maar dat neemt niet weg dat ik me als ik loop, mijn hoofd vrij maak, ik loop en het gevoel heb dat ik de hele wereld aankan. Ik voel me als een goddelijke man die door de vrije natuur dartelt in volle glorie van mijn jeugd.. Af en toe vergeet ik dat dat ik er toch iets minder jeugdig uitzie dan ik me voel en voel me sterk en groot.. heerlijk. Ik ben de koning van het hardlopen..

Tijdens het lopen komen er veel dingen op in mijn hoofd, die ik dan benoem, even bij stil sta en dan het los laat. het is ook een soort van meditatie.. Eerst leg ik mezelf in mijn hangmatje en daarna gaan de benen aan het werk.. even rustig inlopen om de spieren te laten wennen en dan gaan.. om de zoveel kilometers doe ik het even rustig aan en wandel ik langzaam zodat mijn hartslag naar beneden gaat om dan weer in een langzaam tempo steeds sneller te gaan lopen.

Het bekende rondje ben ik inmiddels ontstegen en nu loop ik gewoon simpel en eenvoudig de natuur in bij mijn sportschool in de buurt. In het begin als opwarming loop ik eerst even wat rondjes om het welbekende blok om zo dan ineens naar het natuurgebied te gaan om daar mijn rest van mijn kilometers te doen. die te volbrengen

Zoals zo vaak maak ik een prachtige planning en gaat het mis.. op de 1 of andere manier. ga ik wel lopen doe ik in plaats van 4 rondjes 5, dan heb ik tenminste al 2.5 km gedaan. ga ik ineens besluiten dat ik maar eens een andere route moet gaan lopen, dus wijk ik af van wat ik wilde het natuurgebied in .. loop ik ineens zomaar richting mijn school, kom ik voor zebra paden en denk dat ik moet wachten maar op de 1 of andere manier stoppen ze al terwijl ik nog lang niet in de buurt ben.. kan ik wat van leren. ik trap meestal nog net iets harder het gas in.. maar het is lief.. kom ik over een treinovergang en geloof het of niet.. ik ben er twee tegengekomen in Alphen en allebei de keer stonden ze dus dicht.. moest ik wachten op de trein.. dat binnen 15 minuten.. tel daarbij de brug die regelmatig op vreemde tijdstippen open gaat tel dan maar je winst uit.. dan weet je genoeg, weet je meteen dat je als je in Alphen te laat komt dat je niet eens hoeft na te denken waarom dat is.. de smoezen liggen voor het oprapen.. brug. trein noem maar op.. 

Maar goed, net voor de tweede overgang, bleek ik iets in te drukken waardoor ik dus ineens mijn km kwijt was. ik wist dat ik ongeveer 1 km geleden op 3 en een halve zat, dus zou dat 4 zijn. Had mezelf voor genomen tot 5 en een half te lopen om daarna over te gaan op weer een halve te lopen.. en dan nog 1 kilometer te lopen..  het was heerlijk.. ik wilde dit keer graag 7 lopen en dat is wederom gelukt..
Ondanks dat het koud was, ging het lekker. het is even erin komen maar ik weet inmiddels wel dat ik gewoon een wat dikkere loopbroek moet kopen zodat ik ook kan lopen als het min 35 is.. maar goed dat zit in de planning. ik blijf het nog steeds leuk vinden, zeker omdat ik het vol blijf houden..

zo ziet het er echt uit naar mijn idee


Geen opmerkingen:

Een reactie posten