zondag 3 november 2019

Hij Hangt..

Het was balen dat de tv niet aan de muur kon.. ik baalde vreselijk.. mede  omdat de poot van de tv zoveel ruimte innam dat ik eigenlijk beter zon tv kon hebben die met nog zon dikke achterkant.. daar zat ik niet op te wachten.. ergens bleef het toch knagen, dat als het zo moest dat ik het dan maar niet moest doen.. de tv terug moest sturen, mede omdat ik hem zo groot vond.. etc.. maar okey wie niet waagt die niet wint tenslotte dus ben ik maar eens gaan nadenken.

Bij mij in de flat woont een oud mentor leerling van mij, en die had al een keer eerder voor mij een klusje gedaan, hij is vreselijk handig met zijn boormachine en heeft een geweldig technisch inzicht. dus ik had iets van wie niet waagt die niet wint.. en wat bleek nou toen ik het hem vroeg, hij kwam graag helpen met de beugel op de muur te monteren.

Dat was dus geregeld.. Donderdagavond stond hij voor de deur.. incluis gereedschap etc.. alles wat een man maar nodig kan hebben. dus het was goud.

Hij keek naar mijn muur en zei meteen. dat is gelul van die mannen het is geen gips het zijn gipo blokken en daar kan je met gemak iets aanhangen. dus dat doen we gewoon. we gaan meteen maar beginnen..dus hij zijn boormachine uit zijn tas.. ik het doosje met de beugel voro aan de muur en tevens een zakje met allemaal schroeven, waar ik de ballen van begreep. daar haak ik op af, dan staat er in de beschrijving.. zoek uit de zakjes a t/m f de juiste schroeven, pluggen en plaatjes.. ik kijk zie wel verschil maar kan niet inschatten wat ik dan moet gebruiken. dus tja. ik hoop maar dat het goed komt dan, en doe maar wat.. In dit geval kijkt mijn oud leerling, haalt het juiste zakje open en klaar.. ik kan daar zoveel bewondering voor hebben dat hij dat doet. zonder gedoe. zonder wat dan ook, geregeld en klaar..

Even uitzoeken hoe het het beste kan werken en dan voor ik het weet is het zover. kunnen we de beugels aan de muur maken.. 
Alles uitgemeten, bedacht, uitgerekend ook waar ik hem wil hebben en voor ik het weet, hangt de dwarsbeugel aan de muur, en kunnen we de tv ophangen..

Ineens hangt de tv aan de muur, kunnen de kaarsenstandaards voor de tv staan en is het klaar.. ineens schiet het echt op. moet ik nu echt de raamkozijnen wit gaan maken..  en dan is de woonkamer klaar..

Er is echter nog even een dingetje.. het geluid van de boxjes van de sonos zijn weg. ik krijg alleen nog maar geluid vanuit de beam.. hoe dat op te lossen geen idee.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten