aangezien het in mijn lokaal stikheet is, ik krijg het niet kouder daar, ik heb de ramen open, de deuren maar er komt geen wind binnen met als gevolg dat ik dus echt zit te balen van de hitte.. heeft ook zijn voordeel, je zweet wat af, kost wel wat deo, maar... je verliest ook kilo's, ik hoef niet naar een sauna toe, ik kan het gewoon in mijn lokaal.
Aangezien het zo warm is probeer ik zoveel mogelijk mijn lessen naar buiten te verplaatsen, ik geef leerlingen opdrachten om buiten een toneelstuk te bedenken bij een locatie, waarbij ze niet mogen praten etc.
De isk is een heel ander verhaal, de groepen die klaar zijn met het filmen van hun toneelstukjes voor de afscheidsavond moet ik iets verzinnen. Meestal ga ik op woensdagmiddag met ze naar de kinderboerderij, maar helaas heb ik ze niet meer op woensdagmiddag.
Vanochtend had ik ineens de geest, ik heb ze en papier gegeven, ik gaf ze een potlood en ze moesten van mij de verkeersborden die we tegenkomen onderweg naar de rotonde.
Bij de rotonde mochten ze ook nog borden natekenen
Nadat we dit hadden gedaan gingen we terug naar mijn lokaal, nog steeds warm, maar we waren buiten geweest en dus was het redelijk uit te houden, kregen ze de opdracht om een bord uit te zoeken die ze bijzonder vonden of waarvan ze niet wisten wat hij betekende, om deze dan uit te beelden, zonder te praten.
Ze hebben dat goed gedaan, het mooie is dat ze dus door het bord uit te beelden, je de leerlingen ziet genieten, maar ook de betekenis ineens erg duidelijk is geworden voor ze. Ideaal.
Het was weer een soort van improvisatieles maar het werkte perfect voor ze.
Nadat ze de borden hadden uitgebeeld, hebben we nog met elkaar gepraat over welke soort borden er zijn, maar ook diverse borden op het internet opgezocht en besproken.
Kortom was het weer een les waarvan de leerlingen en ik ook erg hebben genoten.
Bij de rotonde mochten ze ook nog borden natekenen
Nadat we dit hadden gedaan gingen we terug naar mijn lokaal, nog steeds warm, maar we waren buiten geweest en dus was het redelijk uit te houden, kregen ze de opdracht om een bord uit te zoeken die ze bijzonder vonden of waarvan ze niet wisten wat hij betekende, om deze dan uit te beelden, zonder te praten.
Ze hebben dat goed gedaan, het mooie is dat ze dus door het bord uit te beelden, je de leerlingen ziet genieten, maar ook de betekenis ineens erg duidelijk is geworden voor ze. Ideaal.
Het was weer een soort van improvisatieles maar het werkte perfect voor ze.
Nadat ze de borden hadden uitgebeeld, hebben we nog met elkaar gepraat over welke soort borden er zijn, maar ook diverse borden op het internet opgezocht en besproken.
Kortom was het weer een les waarvan de leerlingen en ik ook erg hebben genoten.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten