donderdag 21 oktober 2021

Malta ( dag van vertrek naar Malta)

Eindelijk gaat het gebeuren de reis waar ik al weken mee bezig ben om voor te bereiden.. lekker naar Malta.

om 6.05 werd ik wakker en besef me dat ik nog een half uurtje kan liggen voordat ik mijn bed uit moet.. en ik besef me.. wat is dit vroeg.. vreselijk vroeg zelfs...  maar ja de roep van de natuur is sterk, ik besloot dus om maar op te staan, zodat ik nog de laatste dingetjes kan doen voor ik op reis ga..

Op het laatste moment besloten dat ik toch maar mijn spijkerjack als extra meeneem, want ja je weet nooit hoe het gaat met het weer, waar dan ook..  dus ik ben nu op alles voorbereid

Met een slordige 9 kilo, wat vooral komt door de appels, de kiwi's, de nootjes en andere versnaperingen  weet ik nu al dat ik waarschijnlijk op de terugreis met 9 kilo terug ga naar Nederland.. maar je weet het nooit dat is een ding wat zeker is.

Het inpakken viel mee, en als ik kijk hoeveel nog mee kan als je op reis gaat met een klein koffertje en handbagage dan ben ik erg blij dat dit gelukt is..  ideaal
Nou het begon al geweldig, we hadden een bus te vroeg , geen probleem, daarna moesten we helemaal naar de andere kant van het vliegveld om in te checken… maar terwijl we dat ellendige stuk  5 km hadden gelopen. We al in de rij stonden te wachten beseften we dat we al waren ingecheckt, dus we konden gewoon door de douane. Dus wij die 10 km weer terug  naar het beginpunt. Daar in de lange lange rij voor de douane, verbazend hoe snel dat dan gaat. Voor ik het wist stonden we al bij de checkpoint. Lol ankie kon haar bergschoenen aanhouden ik moest ze dus uit. Daarna door de scan, juist had mijn korte broek aan met heel veel zakken dus ik kreeg weer de bonus behandeling, werd uitvoerig betast. Daarna bleek in mijn koffer nog een creditcardmesje te zitten dus die moest ik achter laten. Het is niet anders.
Daarna ging het lekker. We konden zo door en ff een kopje thee en ook een muffin gegeten. Bijpraten, verder praten etc. Onderweg naar de gate b35, 15 km te gaan, langs het toilet. En Dutch water getapt.    Was ff niet zo handig hierin, er staat nl een handje dat zwaait, dus ik zet mijn flesje er onder en maar zwaaien voor die knop, kreeg minimaal water.. dus ik baalde… totdat ik ff op die knop drukte en het water liep gewoon als een kraan het flesje in… grom

De vliegreis was prima te doen,  ging sneller dan ik
Dacht. Voor we Malta echt in mochten moesten we door de Coronacheckpoort , een nieuwe ervaring dat is zeker. Jammer dat die mensen achter de balie zo vreselijk slecht Engels praten, niet te volgen. Totaal onduidelijk of ik door kon lopen of niet, maar ik bleek al weg te kunnen gaan achteraf. Er was gedoe bij een ander loket.
Naar buiten en wachten op ons transfer, deze meneer kwam wat laat maar geen punt, hij bracht ons vrolijk babbelend naar het hotel. Alleen hij was erg slecht verstaanbaar, dus ik heb veel ja en hmm gezegd maar geen idee waarop.
Maar goed bij het hotel ging het snel, we hebben een kamer boven in het hotel, 4 trappen en dat is prima. Daarnaast is het uitzicht prachtig.

Nadat we alles hadden uitgepakt en ons geïnstalleerd hadden in onze kamers zijn we de stad in gelopen. Wat een gemakkelijke stad is dit je loopt echt overal heen en verdwaald nauwelijks.  We wilden naar de Sint johns kathedraal maar die ging al sluiten dus hebben we besloten om heerlijk door de stad te lopen. Eerst kwamen we een
Prachtige straat tegen met allemaal lampenkappen, daarna een straat vol vlaggetjes. We hebben 3 kerken Bezocht waaronder de Sint Pauls Church waar een
Stuk marmer ligt waarop Paulus is onthoofd. Indrukwekkend. Dwalen door deze prachtige stad stonden we ineens voor ons hotel, dus zijn we even het parkje ingelopen waar we heerlijk hebben gezeten om daarna op zoek te gaan maar een Italiaan om te eten. Nadat we 2 flessen water hadden gekocht, bij een bijzonder zaakje waar we dus niet konden pinnen en waar ze dachten dat we Duitsers waren , belanden we op een terras met een wiebeltafel maar het eten was heerlijk, ankie zat aan de fruit van de zee en ik aan de paddenstoelen risotto. Daarna een ijsje handgemaakt chocolade ijs… slechts 1 bolletje.heerlijk. Daarna terug naar het hotel gelopen om nog ff bij de straat net de lampenkappen langs te gaan die nu licht gaven, daarna naar de lichtbrug om nog even bij de fontein te kijken . Prachtige dag deze dag