zaterdag 9 oktober 2021

en dan besef je......

 

En dan zonder enige waarschuwing ligt er een brief in je bus van je huisarts…ik was even bang dat hij weg zou gaan, maar gelukkig dat niet, al denk ik dat ik dit net zo erg vind.

Er lag een brief in de bus die me akelig met de neus op de feiten drukt… ik kom in aanmerking voor, juist de griepprik…. En niet om medische redenen maar wegens leeftijd… ik vond het een klap in mijn gezicht op een zonnige vrijdagmiddag in de herfst…

Mede omdat er staat, omdat u 60 jaar bent.. en ik ben nooit met mijn leeftijd bezig, maar moest toch wel even rekenen om te ontdekken dat ze het mis hebben... ik ben nog lang geen 60 maar goed.. kennelijk ben ik verkozen omdat men denkt dat het geschikt voor mij is.

 Tuurlijk vraag ik me af of ik dit wel wil, ik heb zelden griep, dus waarom zou ik mijn lichaam dan gaan wapenen tegen de griep, aan de andere kant, waarom niet.. tenslotte laat ik me ook inenten tegen allerlei ziektes voor ik bepaalde reizen maak

Toch is het wel even schrikken dat je ineens deze brief krijgt. En natuurlijk neem ik deze griepprik, gewoon omdat het handig is, zeker in het onderwijs om deze prik te nemen, zodat ik daar ook tegen beschermd ben

 Kortom ik ben nu toegetreden tot de gilde van de griepprik.. hmm nu ben ik officieel oud verklaard.. al voelt dat zeker niet zo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten