vrijdag 29 oktober 2021

eten met de unit

  

 Donderdagavond gingen we uit eten in het restaurant met de unit. Eerst hadden we een studiemiddag, nog een babyshower.. erg leuk allemaal, al merk je dat je dan ongemerkt toch heel veel eet wat je eigenlijk niet zou moeten eten. maar goed het is ook gezellig zo met elkaar om te vieren dat iemand een baby krijgt. een meisje duidelijk, dat kan niet anders volgens mij.

Tijdens de shower ben ik op een gegeven moment wel even gaan wandelen met een aantal collega's, even het hoofd leegmaken, even gewoon niets.. dus dat was wel lekker.

Om half 5 waren we welkom in het restaurant,  terwijl we onze plaats namen, werden we door de leerlingen bedient, dat vind ik altijd een feestje, zo leuk eten in het restaurant en dan de leerlingen die je in klas 1 en 2 les hebt gegeven ineens te zien stralen omdat ze in de bediening staan en dat ze koken. en dat kunnen ze geweldig goed. heerlijk en goed eten.

Het voorgerecht bestond uit een broodje dip, heerlijke warme broodjes met de bekende dip uit Alphen van de Gelaarsde kat, die hier een soort van alleenrecht op hebben, als is het recept inmiddels wel uitgelekt en heb ik het ook in mijn bezit..

Daarna kwam het  voorgerecht, voor de vegetariĆ«rs, ik dus en nog een aantal collega's die dacht dit is veel lekkerder dan wat ik kan kiezen, namelijk carpaccio met sla, wij kregen de mosterdsoep heerlijk, gevuld met diverse groentes, het was een lekker bakje soep.

Daarna kwam het hoofdgerecht, voor de vis liefhebbers een behoorlijke moot zalm, voor de vleesliefhebbers, diamant steek,  en voor de vegetariĆ«rs, een Mexicaanse schotel met een tortilla, met sausjes... en natuurlijk werd er ook patat,  gemengde groente en appelmoes bij geserveerd.. voor de vele zwangeren onder ons, want we krijgen een regelrechte babyboom,  hadden ze een broodje paddestoelenburger gemaakt.

Heerlijke combinatie en die patat. ik kan daar geen genoeg van krijgen wat ergens heel erg is.. maar is zo lekker.

Het toetje bestond uit een flensje, met een bolletje ijs, met panna cotta met wat rode vruchten en slagroom

Als afsluiting konden we thee of koffie pakken, maar aangezien het al laat was besloot ik met nog een paar collega's naar huis te gaan.Wat is het leven som eenvoudig dat je gewoon kan genieten van je collega's dat je lol hebt samen en dat het alleen maar leuk en gezellig is.. 

kortom het pad naar het restaurant is weer geopend.. en het is iets wat ik toch vaker wil doen. tenslotte waar krijg je een driegangenmenu voor 12.50

nergens toch






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten