vrijdag 8 oktober 2021

maatschappelijke stage

 

Omdat onze leerlingen een maatschappelijke stage moeten lopen, hebben we als opdracht dat ze langs de deuren gaan, met een brief over de voedselbank en dat ze eten halen bij mensen. Dit om ze maatschappelijk bewust te maken  en ze te leren om iets over te hebben voor de medemens.

De dag begon met het afnemen van de saqi, een test waarbij we kunnen zien of een kind zich gepest voelt, het sociaal wel bevinden, maar ook of er sprake is van faalangst etc.. kortom we halen er veel uit.

Daarna kregen ze een filmpje over de voedselbank, en mochten ze in groepen het dorp in om daar de boodschappen te verzamelen . Ik kies dan altijd een strategische plek waar ze hun gehaalde boodschappen dan neer kunnen zetten zodat ze zich niet rot hoeven te sjouwen als ze veel blikken krijgen.. 
 
Dus ik was na mijn eerste uur snel vertrokken naar het afgesproken punt, waar ik de auto heb neergezet, ik ben daarna gaan lopen door de wijk om zo ook een beetje in de gaten te houden hoe het de leerlingen verging. Helaas kwam ik er maar 3 tegen, dus dat was jammer in dit geval. maar wel even leuk ze te spreken
Nadat ik een uur door de wijk had gelopen, vond ik het tijd om naar school te gaan, daar te helpen met uitpakken en ordenen, want dat moet van de voedselbank, alles moet geordend zijn, anders nemen ze het niet mee.. en dat is veel werk. want je moet duidelijke kratten maken, maar er is ook altijd veel ondefineerbaar spul bij wat je dan maar in het krat doet met geen idee wat dit is.
 
Toch vind ik dit dan erg leuk met die gasten, ze helpen goed mee, en je krijgt weer een andere band met de kids, zeker als we wat klieren en praten tussen door.
 
Toen alle kratten waren in gepakt kregen de leerlingen een ijsje en mochten ze naar huis..  ik vond het wederom een geslaagde dag met elkaar en zeker met die kids die dat toch maar even mooi doen.
 
De bovenste foto was van de drie jongens die ik zag lopen , ze waren bere trots en ik ook op wat ze al hadden opgehaald.. dus deze foto plaatste ik heel trots in de groeps app van de onderbouw...
hier onder zie je de reactie van een lieve collega.
 



Dit dus een halve wagen vol..en ik hou van dit soort geklier samen heerlijk

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten