zondag 5 september 2021

pannenkoekenfeest.


 Aangezien Peter, Marouska en kids komen eten, heb ik me suf gepiekerd over wat ik nou zou gaan maken voor eten. Vind ik vaak lastig, omdat ik niet zo goed in kan schatten wat de kids lekker zouden vinden,  tenslotte is het geen restaurant waar ze kunnen kiezen wat ze willen eten, dus bedacht ik me, iets wat elk kind lekker vind,. pannenkoeken.. dat is een feest voor iedereen lijkt me.

Dus bedacht ik me, voor de kids en Peter ook een spek pannenkoek, voor Marouska en mij een kaaspannenkoek, daarnaast veel naturel pannenkoeken die dan heerlijk konden worden versierd met poedersuiker, poedersuiker in 3 kleuren, aardbeienjam, stroop en palmsuiker.. Daarbij om het een beetje Hollands te houden een frisse botersalade, en om toch ook de buitenlandse keuken te eren een couscoussalade die ik eerst gewoon wilde kopen maar later bedacht die ga ik gewoon lekker zelf maken, zo moeilijk is dat niet en is tenslotte zo gemaakt, volgens het recept op internet.

Dus alles was in kannen en kruiken. wel besefte ik me, dat als ze er waren ik dan wel heel veel en lang in de keuken zou staan te bakken maar ook dat is niet erg.. zo ben je wel lekker bezig tenslotte,  en dan moest het gezin zich maar lekker vermaken met elkaar, praten over het leven of zo.

 Kortom al vroeg uit de veren en aan de slag, meteen de couscoussalade gemaakt, homemade dat houd in dat je heel veel werk hebt, alles snijden, weken, etc. maar het resultaat is er dan ook na.het ziet er niet uit.. maar de smaak.. laat ik maar aan de kenner over.

Daarnaast de ouderwetse botersalade gemaakt met augurkjes, uitjes en  kaasblokjes en natuurlijk de eeuwige slasaus van moeders... die is zo lekker, maar erg vet. soms moet je jezelf verwennen met het eten van vroeger.

Daarnaast moesten er nog wat dingen gehaald worden bij de winkel, bleek geen boter te hebben om in te bakken dus dat moest nog even snel gehaald worden maar ook moest er nog een pak melk gehaald worden want ja.. ik had 1 pak maar las dat dat wel heel weinig pannenkoeken zijn, dus  dan maar een extra pak erbij.

De azijn was ook op, dus die moest ook gehaald worden want een pannetje azijn op het fornuis werkt heel goed heb ik ontdekt, dat drijft veel geur weg.

 kortom alles was in gereedheid voor als het bezoek zou komen, ik had voor de zekerheid wel twee pakken pannenkoekenmix gebruikt, volgens Peter die kwam helpen bakken, veel te veel, maar achteraf bleek het nauwelijks genoeg te zijn. dus ik had dat toch niet zo verkeerd in geschat gelukkig..

De kids heb ik laten spelen met zeeslag driedimensionaal, een spel uit de oudheid die je nog moest opbouwen met karton etc.. maar erg leuk om te spelen..  al begrepen ze er niets van ze zijn wel even lekker bezig geweest.

Het eten viel gelukkig in goede aarde, de pannenkoeken waren heerlijk, de salades waren perfect volgens de kenners, dus ik was tevreden

Het toetje bestaande uit rood fruit, staciatella ijs en slagroom met twee stokjes met chocolade was ook een schot in de roos. kortom ik heb het goed gedaan en na het eten nog even de thee, wat bijpraten voor zover dat kon, mede omdat de kids me weinig hadden gezien, konden we niet zo heel veel vertellen omdat de kids mij veel wilden vertellen wat ik dan weer extra lief en leuk vind.

Rond half 8 gingen ze weer weg waarna voor mij het opruimen begon. is altijd een beetje zuur maar het hoort erbij dus dan is dat ook prima... 

wederom een geslaagde maaltijd met goede gasten.

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten