zaterdag 27 oktober 2018

Lissabon dag 5

De laatste dag is altijd sneller dan je  door hebt, tijd vliegt voorbij. Deze nacht was goed zoals elke nacht een prima  nacht was in  een wat gehorige kamer.  Toch goed geslapen. Over het oog zwijgen we, al denk ik dat maandag de leerlingen zullen schrikken. Maar goed het is niet anders.

Het inpakken ging erg goed, geen probleem, totdat ik mijn koffer wilde afsluiten, slotjes en sleutels kwijt..., de pest in, dus alles bij langs onder en in het bed, daarna onder de bank, in de bank, in de safe , de prullenbak.... en zoals te verwachten was  lagen ze in mijn koffer, alles was keurig ingepakt dus kon ik opnieuw beginnen..., maar is gelukt.

Na een heerlijk ontbijt in een zaal met allure, zijn we eerst afgereisd naar Belem om
De beruchte pasteitjes te halen voor vrienden en bekenden. Tevens hebben we een paar mee genomen    Als lunch. Daar nog even een bakkie gedaan met uitzicht over de zee om terug te gaan met de bus. Daar besloten om het park van George te bezoeken, een hoogtepunt volgens velen. We hebben de metro genomen nadat we eerst wat gedoe hadden. We wilden de kaart opwaarderen maar dat kon niet omdat we nog 1 rit hadden, daarna wilden we hem na onze rit opladen maar dat kon niet we hadden nog een half uur dus wij met de bus weg naar Belem. Terug een buskaaartje gekocht om bij het station dan uit pure ellende een dagkaart te kopen. Die we dus precies 1 x gebruikt hebben namelijk voor het ritje naar  het park.

Het is een mooi uitzichtpunt en ook genieten, daar hebben we onze lunch gehad de twee pasteitjes uit Belem, puur genieten. Terug gelopen naar het monument om langs een soort van vlooienmarkt te lopen, om uit te komen en te eindigen bij de naald. Als tourist moet je toch het treintje hebben waarmee je naar boven kan , dus dat hebben gedaan. Na een stukje lopen kwamen we bij de kerk uit waar we gisteren ook waren, lekker gezeten met uitzicht op het plein, om daarna te gaan lopen naar het hotel. We wilden wat drinken met elkaar in de zon zoals zoveel mensen in Lissabon. Dus dat werd een plekje in de schaduw op het plein. Ook prima en genieten. We hebben onze dagkaarten weggegeven aan andere toeristen met de opmerking dat ze ze kregen omdat wij weggingen dan konden ze gratis die dag reizen.

We zagen dat er een demonstratie was voor het leven... dus even naar gekeken en naar het hotel. Daar me even een fris t-shirt aangetrokken om fris het vliegtuig in te gaan.

Onze chauffeur kwam precies op tijd en we vertrokken naar het vliegveld, daar aangekomen bleek ik geen plek te hebben. Wat balen was, mede omdat dat zou inhouden dat ik achter zou blijven in Lissabon. Op zich geen probleem. Maar toch....., gelukkig bleek er toch een plek voor mij, helemaal achterin bij een groep jongens uit Nieuwveen .

We kwamen ook nog even een collega tegen op het vliegveld en dat was leuk, die gingen ook met dezelfde vlucht . Het liep weer eens anders dan gepland, namelijk het bleek dat ik geen plaats had in het vliegtuig ik was Stand-by zoals ze dat zo mooi noemen. Gelukkig is het wel gelukt en kon ik mee  op de valreep.Een leuke bijkomstigheid was wel dat we op het vliegveld een collega met haar man tegenkwamen die ook met de zelfde vlucht terug gingen.

In het vliegtuig was het prima, ging helemaal goed tot de bagage.. ineens bleek mijn bagage achter te zijn gebleven in Lissabon, en dit keer is het geen geintje. het is echt gebeurt.. dus voor het eerst sinds lange tijd heb ik mijn stekkers en opladers in de koffer en promt blijft hij achter.. dus tja.. ik weet niet of ik dat vaker moet doen...

De stad Lissabon is een mooie stad, ik heb er genoten. zeker als ik bedenk wat een mooie dingen ik heb gezien... maar in Lissabon laat ik de figuurlijke koffer niet staan.. ik ben er geweest, ik heb er genoten, vond het een mooie stad maar heb niet het idee dat ik er nog naar terug moet.

Wel heerlijk thuiskomen dat Heleen  mij kwam halen, zodat ik niet met de bus, die toch niet meer reed, terug hoefde.

Het was wederom een vakantie.met mooie herinneringen,